De Nederlandse Ralph Lauren of Tommy Hilfiger? Dat is misschien wel Henk Teunissen, oprichter van het succesvolle Rivièra Maison. In deze 7DTV-aflevering vertelt hij over de succesformule van zijn lifestylemerk. Van winkel naar woonmerkHij werd helemaal tureluurs van de kopieën en namaak die er op de markt werden gebracht. Eind vorige eeuw adviseerde een jurist hem om commercieel belang van emotioneel belang van elkaar te scheiden. Je kunt niet alle copycats aanpakken. ‘Daar ben ik over na gaan denken. Ik ben gaan rondkijken wat er al aan woonmerken op de markt was. (…) Ik ben eerst intern gaan vertellen wat mijn plannen waren. Dat was de moeilijkste slag. Ik vertelde iedereen: ‘Ik wil niet dat iemand een bank bij Rivièra Maison koopt, maar een bank van Rivièra Maison.’ Contemporary en hipWe moeten toegeven: het ‘live-love-laugh’-imago kleeft toch wel sterk aan het merk. Men kent Rivièra vooral van de vele teksten op alle keuken- en woonaccessoires. Henk stelt dat Rivièra Maison veel meer contemporary is geworden. Henk: ‘Natuurlijk raakt kritiek mij. Het is niet zo dat we overnight alle teksten hebben afgeschaft op onze artikelen, maar we doen het wel gewoon veel minder. Ook omdat we veel hippere dingen maken.’ Deze retailgigant heeft meerdere ondernemerslessen voor je in petto. Kortom, deze aflevering wil je niet missen!
Gemaakt door: 7DTV Eerste aflevering: 05-06-2022
De podcast 7DTV | Het #1 YouTube en Podcast kanaal voor Ondernemers heeft in totaal 675 afleveringen
Maker: 7DTV Datum: 11-05-2017
Maker: 7DTV Datum: 25-05-2017
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.