Aflevering Evelien Hölsken (Free A Girl): ‘Mensen Denken Dat We Maar Wat Doen In De Non-Profit Sector, Maar We Zijn Hardcore Ondernemers’

· Aflevering van de podcast: 7DTV | Het #1 YouTube en Podcast kanaal voor Ondernemers

Het is Free a Girl de afgelopen tien jaar gelukt om meer dan 4500 jonge meisjes te bevrijden die gedwongen worden tot prostitutie. Naast de bevrijdingen wordt er keihard gewerkt aan preventie, het aanpakken van straffeloosheid, lobby & advocacy, rehabilitatie en de re-integratie van deze meisjes. Ieder jaar organiseert Free a Girl de landelijke Lock Me Up-actieweek (van 13-19 mei 2019) waar talloze BN’ers hun steentje aan bijdragen. Hoe runt Evelien Hölsken deze non-profit organisatie? Voor de Lock Me Up-actie worden mensen symbolisch opgesloten in een hokje van twee vierkante meter, gedurende 12 uur op een locatie in het land. Het doel is om 1 miljoen op te halen in de actieweek. ‘Mensen denken dat we maar wat doen. In het verleden hebben allerlei mensen ons goedbedoelde adviezen willen geven. Maar we zijn gewoon een bedrijf en weten echt wel waar we mee bezig zijn. Alleen de winst die wij maken gaat naar projectpartners, maar verder ben je heel erg commercieel bezig. Het is best wel ingewikkeld, want je kunt heel weinig concreet teruggeven. Dat is voor ons een uitdaging’, aldus Hölsken. ‘We zijn hardcore ondernemers’ Een beleidsplan, een orgaan dat toezicht houdt op de stichting en een transparante boekhouding: er zijn veel eisen om het ANBI-keurmerk te mogen uitdragen. De verhouding tussen kosten en opbrengst moet in verhouding zijn. ‘Daarnaast moet je donateurs en sponsoren tevreden houden, zodat je ze volgend jaar ook aan boord hebt. Dat is echt een challenge. (…) Wij spreken in de sector echt van collega’s als het andere non-profit organisaties betreft, maar in praktijk zijn het natuurlijk gewoon concurrenten.’ Lock Me Up-actieFree a Girl is in Nederland vooral bekend geworden door de bekende Lock Me Up-actie waar BN’ers aan meedoen. ‘Die actie is dit jaar uitgegroeid tot 40 locaties, waar 400 mensen aan meedoen. Het streven is om een miljoen euro op te halen. Dit is voor ons de grootste actie waar we de meeste tijd in investeren’, aldus Hölsken. Benieuwd geworden naar het verhaal achter Free a Girl? Kijk de hele aflevering met Evelien Hölsken.

Speelgoedwinkel
7DTV | Het #1 YouTube en Podcast kanaal voor Ondernemers

7DTV | Het #1 YouTube en Podcast kanaal voor Ondernemers

Gemaakt door: 7DTV Eerste aflevering: 05-06-2022

De podcast 7DTV | Het #1 YouTube en Podcast kanaal voor Ondernemers heeft in totaal 675 afleveringen

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

Evelien Hölsken (Free a Girl): ‘Mensen denken dat we maar wat doen in de non-profit sector, maar we zijn hardcore ondernemers’

7DTV | Het #1 YouTube en Podcast kanaal voor Ondernemers · 13-02-2019

00:00 00:25:10