Coca-Cola kiest de komende jaren voor gezond, duurzaam en voor grote maatschappelijke betrokkenheid. Is dat marketing of zijn het integere intenties? We gaan in gesprek met Ben Bijnens, country director Coca-Cola Nederland. ‘Enerzijds verwacht de buitenwereld van grote spelers, zoals Coca-Cola, dat zij een bijdrage leveren aan een beter milieu. Anderzijds zijn we zelf gemotiveerd om bij te dragen aan een betere wereld. Wij worden ook ongelukkig en kwaad van zwerfafval. Alle duurzaamheidsthema’s komen in onze commerciële plannen en marketingstrategieën terug. Tegenwoordig gaan de campagnes van ons merk over recycling in plaats van over het winnen van reizen of mooie zonnebrillen. Duurzaamheid en maatschappelijke betrokkenheid zit vandaag de dag volledig ingebakken in de genen van ons bedrijf.’ Volledig circulair in 2025 Coca-Cola is nu nog goed voor 100 miljard plastic flessen. Een ‘hot topic’ voor milieu-activisten en politiek. Hoe gaan ze hier mee om? Bijnens: ‘In onze duurzaamheidsstrategie neemt ‘verpakkingen’ een prominente rol. Wij willen naar een volledig circulair model in 2025. Elke verpakking die we op de markt zetten, willen we terug om te hergebruiken. Iedereen moet de plastic flessen gaan zien als een grondstof voor de nieuwe fles, in plaats van het als afval te beschouwen. Daar hebben we de consument hard voor nodig. Daarnaast kunnen we deze ambitie niet alleen waarmaken: we moeten met andere grote bedrijven, overheden en consumenten samenwerken. Van alle grootverpakkingen halen we in Nederland op dit moment 90% terug. Nederland hoort dan ook bij de betere leerlingen van de klas’, aldus Bijnens. Benieuwd naar de ambities van Coca-Cola? Bekijk de hele aflevering met country director Coca-Cola Nederland Ben Bijnens.
Gemaakt door: 7DTV Eerste aflevering: 05-06-2022
De podcast 7DTV | Het #1 YouTube en Podcast kanaal voor Ondernemers heeft in totaal 662 afleveringen
Maker: 7DTV Datum: 26-09-2019
Maker: 7DTV Datum: 10-10-2019
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.