Goede marketing is van grote waarde voor een bedrijf. Geldt dit ook in tijden van crisis? Beknibbelt een bedrijf op deze kostenpost of zet je juist extra budget in? Brian Hirman (founder GUC Agency) deelt zijn visie. Hirman: ‘Er zijn een paar zaken die mij opvallen in het marketinglandschap anno 2020. Bedrijven die vooral campagnegericht te werk gaan - waarbij de corebusiness meer inzet op traditionele media - hebben het over het algemeen lastiger dan partijen die inzetten in digitale hoek. De organisaties die in digitale hoek opereren en zich bezighouden met development en platformontwikkeling, hebben minder of eigenlijk geen last van de huidige situatie. Toen corona net uitbrak hing er spanning en verwondering in de lucht. Wat gaat er gebeuren? In het begin teer je vooral op je lopende portfolio. Aan de andere kant zijn er ook klanten die op de rem beginnen te trappen. Shoots worden uitgesteld en budgetten worden ingehouden. Gelukkig is er weer licht aan het eind van de tunnel. Tegelijkertijd is het moeilijk om een toekomstscenario te schetsen.’ Bij covid19 zijn de scenario’s veel lastiger in te schatten dan bij de voorgaan de crisissen. Alle scenario’s die we tot nu toe hebben gemaakt, blijken vervolgens toch anders uit te pakken. De partijen die flexibel genoeg én niet bang zijn om beslissingen te nemen, komen het best uit de crisis. Wij hebben twee dingen die in ons voordeel werken in deze situatie. Allereerst de grootte van ons bedrijf: we hebben een relatief groot bureau. Als je een diversiteit aan klanten hebt, helpt dat. Ten tweede onze dienstverlening. Alle tv-shoots worden uitgesteld, maar op het gebied van sociale conversatie zijn veel meer aanvragen binnen gekomen.’ Naast de ontwikkelingen van GUC Agency, raakten Ronnie en Brian in gesprek over Black Lives Matter. Black Lives Matter Brian postte onlangs een persoonlijk, impulsief bericht op social media over racisme. Het bericht bleek voor veel van zijn volgers een eyeopener: Brian: ‘Mijn persoonlijke verhaal is veel gelezen, is door mensen geraakt en is vaak gedeeld. Veel mensen gaan ervanuit dat ik geen last heb van racisme, omdat ik het meer dan gemiddeld goed heb. Ik heb geschreven wat ik bijna heel mijn volwassen leven meemaak en wat ik altijd al heb gedeeld in kleine kring: dit was hét moment om mijn persoonlijke verhaal te delen. Mensen zijn zich niet bewust hoe we dingen zien en doen. We zijn geconditioneerd en grapjes over huidskleur waren een soort van gemeengoed. Vroeger had ik niet het lef voor om daar iets over te zeggen. Mensen konden heel slecht begrijpen wat zo’n grap met je doet. Tijden zijn veranderd: ik durf me nu uit te spreken. In deze tijd gaan we van onbewust onbekwaam gaan we naar bewust onbekwaam.’ Nieuwsgierig geworden naar de nieuwe ontwikkelingen GUC Agency? Bekijk de hele aflevering!
Gemaakt door: 7DTV Eerste aflevering: 05-06-2022
De podcast 7DTV | Het #1 YouTube en Podcast kanaal voor Ondernemers heeft in totaal 662 afleveringen
Maker: 7DTV Datum: 14-06-2020
Maker: 7DTV Datum: 18-06-2020
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.