Aflevering Van Kantoorbaan Naar Busbaan Met Dirk Van Mierlo

Van Kantoorbaan naar Busbaan met Dirk van Mierlo
· Aflevering van de podcast: Arbeidsmarketing, je medewerker is je belangrijkste klant.

Van kantoorbaan naar busbaan In deze podcast staat het Buzzwoord purpose centraal. Hinken op gedachten, wikken en wegen. Dat is slopend. Zeker als je er niet lekker in zit. Totdat je tot de conclusie komt dat het radicaal anders moet. Met voormalig senior marketeer, nu buschauffeur Dirk van Mierlo bespreken we zijn intensieve reis van gedachten naar zijn opmerkelijke carrièreswitch. Op zoek naar een betekenisvol leven gooide hij zijn stuur rigoureus om van goedbetaalde kantoorbaan naar de vrijheid van de busbaan.  Dirk geeft een inkijkje waarom hij als marketeer goed tot zijn recht kwam bij het leukste bedrijf van Nederland. Naast fijne collega’s en mooie merken om voor te werken, kreeg hij veel vrijheid om creatieve dingen te doen. Experimenteren, falen, leren, aanpassen. Hij voelde ten alle tijden vertrouwen en steun vanuit de directie. Na een overname door een grote multinational kon Dirk zijn draai niet vinden. De amerikaanse cultuur gaf prioriteit aan spreadsheets boven creativiteit en vrijheid. Dat staat ver af van het vertrouwen wat hij nodig heeft om baanbrekende campagnes te creëren. Toen hij jong was werd hij nog wel eens gebeld door recruiters. Dirk concludeert dat hij vaak voor de vorm werd benaderd. Na enig doorvragen voelde hij aan dat men weinig van vacature, bedrijf of de cultuur af wist. Tijdens interviews werd een standaard script afgedraaid. Nu nog wordt hij benaderd door recruiters met loze beloftes. Dirk weet als 50+ ervaringsdeskundige wel beter na menig standaard afwijzing. Want, je moet het zelf doen. Terecht komen op jouw ideale werkplek óf erachter komen: “Nou ok, ik word buschauffeur”. Uiteraard houdt een riant salaris en dikke leasebak je tegen om voor een ambacht te kiezen. Dirk geeft bruikbare tips om lastige vragen aan jezelf te beantwoorden en ingesleten gewoontes te doorbreken. Het komt erop neer om lef te hebben. Hij realiseerde zich dat juist dat heeft hem als marketeer ook zijn mooiste successen heeft opgeleverd. Of hij nou als marketeer of buschauffeur mensen iets brengt dat hen plezier of voldoening geeft en daar af en toe waardering voor terug te krijgen waar hij volledige verantwoordelijkheid mag dragen. Daarin zit de verbindende factor die betekenis voor hem geeft. 

Arbeidsmarketing, je medewerker is je belangrijkste klant.

Arbeidsmarketing, je medewerker is je belangrijkste klant.

Gemaakt door: Harold van Puijenbroek, Het Arbeidsmarketingbureau Eerste aflevering: 28/02/2023

De podcast Arbeidsmarketing, je medewerker is je belangrijkste klant. heeft in totaal 11 afleveringen

Vorige aflevering

Drijfveren deel 2

Drijfveren deel 2

Maker: Harold van Puijenbroek, Het Arbeidsmarketingbureau Datum: 27/03/2021

Volgende aflevering

Puzzelen met Judith Webber

Puzzelen met Judith Webber

Maker: Harold van Puijenbroek, Het Arbeidsmarketingbureau Datum: 09-09-2021

Soortgelijke podcasts

Disclaimer:De podcast artwork geembed op deze pagina is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast en is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl.

Van Kantoorbaan naar Busbaan met Dirk van Mierlo

Arbeidsmarketing, je medewerker is je belangrijkste klant. · 14-05-2021

00:00 00:35:58