Wie dagelijks bezig is met SEO voor zijn/haar webshop is waarschijnlijk bezig met het maken van content om te publiceren op productoverzichtspagina's. Voor nu hartstikke goed, maar wie in de VS kijkt, ziet een aantal belangrijke ontwikkelin ...
Chantal is sinds 2010 actief in de SEO-industrie en hielp in die tijd diverse grote en kleine bedrijven om meer uit SEO te halen. Niet door hoger te ranken, maar door breder te ranken. Dat was vaak eenvoudiger en leverde veel sneller resultaten op dan wanneer je maar blijft proberen zo hoog mogelijk in Google te komen. Nu is het tijd om ondernemers en andere SEO-specialisten te inspireren: kijk verder dan die nummer 1 positie, er kan zoveel meer en dat is zoveel eenvoudiger. Stop met het focussen op keywords, stop met het kijken naar links en stop met het volgen van rankings. Focus je op de gebruiker, op zoekopdrachten en relevante content. Op die manier kun je heel eenvoudig in de breedte vindbaar worden en enorm veel relevant verkeer aantrekken! Chantalsmink.nl is de podcast van Chantal Smink.
Wie dagelijks bezig is met SEO voor zijn/haar webshop is waarschijnlijk bezig met het maken van content om te publiceren op productoverzichtspagina's. Voor nu hartstikke goed, maar wie in de VS kijkt, ziet een aantal belangrijke ontwikkelin ...
Er komt een nieuwe update naar Nederland namelijk de product reviews update van Google. Deze update was al langere tijd uitgerold voor Engelstalige zoekopdrachten, maar vanaf 21 februari wordt de update ook uitgerold naar het Nederlands. He ...
Aanstaande woensdag gaat Google hoogstwaarschijnlijk hun eigen chatbot aankondigen, de tegenhanger van ChatGPT die door Bing is/wordt ingelijfd. Wat gaat het betekenen voor SEO en jouw non-branded verkeer als Google met een chatbot komt? ...
Een keyword kan meerdere intenties hebben, waar of niet waar? “Doe keyword onderzoek en breng de intentie in kaart, ga vervolgens content maken die bij de intentie past”. Deze tip lees ik op veel plekken op het wereldwijde web. De tip g ...
SEO is een belangrijk kanaal binnen de recruitment, toch maken bijna alle bedrijven een cruciale fout die ervoor zorgt dat ze weinig SEO-verkeer binnenhalen. Daarnaast zit je als recruiter met een aantal uitdagingen: Google for Jobs en de ...
In deze speciale editie van mijn podcast kun je het audiobestand horen van een blog dat ik schreef voor Marketingfacts: CMO, we móeten het even over SEO hebben. Naar aanleiding van een vraag op Linkedin kreeg ik reacties waar ik toch wel ...
SEO staat nooit stil, ook dit jaar gebeurde er weer een hoop: meerdere updates van het Product Reviews Algoritme, een Helpful Content Update, een Link Spam Update, Search on 2022 waar Google grote wijzigingen aan de SERP aankondigde, EAT da ...
Oh oh oh wat is er veel gezegd en geschreven over ChatGPT. Toch wil ik het nóg een keer heel kort met je over ChatGPT hebben. Hoe meer ik erover las, hoe vaker ik zag dat door AI gegenereerde content te herkennen is door AI. Ik was benieu ...
Zul je net zien: heb je allemaal mooi content gemaakt over E-A-T, zet Google gewoon van de ene op de andere dat een letter ervoor. E-A-T is sinds 15 december E-E-A-T. Benieuwd waar deze tweede E voor staan en wat dit betekent voor jouw co ...
Over ChatGPT is al veel gezegd en geschreven. Toch vind ik het nodig om je in 17 minuten wat invalshoeken te geven. Binnen enkele dagen is Google afgeschreven en het vak van copywriter dood verklaard. Toch denk ik dat dit te voorbarig is. J ...
Disclaimer:De podcast artwork geembed op deze pagina is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast en is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl.