Aflevering Zonder Budget Marktleider Worden In 3 Jaar Tijd

· Aflevering van de podcast: Daniel Kuipers Podcast

Rick den Hartog vertelt hoe hij zijn passie voor autosport omzette in een snelgroeiende kartschool die jongeren zonder eigen materiaal laat instappen. Hij startte in coronatijd met kartlessen op zes locaties en groeide binnen korte tijd naar bijna 1000 leden. Zijn strategie richt zich op het vullen van daluren bij kartbanen, sterke community-building, en toegankelijkheid voor iedereen. Max Verstappen speelde een rol in de popularisering van de sport, maar Rick’s creatieve marketingaanpak en een schaalbaar model zorgen voor duurzame groei. De samenwerking met marketingbureau OMA leidde tot een verdubbeling van de leden en omzet, en verdere uitbreiding naar België en Duitsland ligt in het verschiet.   Takeaways - Rick den Hartog transformeerde kartlessen in een schaalbaar businessmodel door slim gebruik te maken van kartbaan-daluren. - De kartschool biedt laagdrempelige instapmogelijkheden voor jongeren zonder eigen materiaal of budget. - Door inzet van TikTok, SEO en LinkedIn groeide het platform organisch tot duizenden bezoekers per maand. - Sponsoring werd getransformeerd tot een slimme leadstrategie gebaseerd op gunfactor en community. - De focus op klantbinding via maandraces en raceteams verhoogt retentie én merkloyaliteit. - Samenwerking met een externe marketingpartij resulteerde in een verdubbeling van omzet en leden. - Contentcreatie, zoals YouTube en TikTok, blijft een onbenutte groeikans binnen de organisatie. - Internationaal schalen is beperkt door operationele kwaliteit en cultuurverschillen, maar blijft een lange-termijndoel.

Speelgoedwinkel
Daniel Kuipers Podcast

Daniel Kuipers Podcast

Gemaakt door: Daniël Kuipers Eerste aflevering: 11-06-2023

De podcast Daniel Kuipers Podcast heeft in totaal 141 afleveringen

Vorige aflevering

Jouw agency groeit niet? Pas dan het The Right Pace model toe!

Jouw agency groeit niet? Pas dan het The Right Pace model toe!

Maker: Daniël Kuipers Datum: 18-07-2025

Volgende aflevering

CRO versus SEO: 3 bewezen strategieën voor maximale impact

CRO versus SEO: 3 bewezen strategieën voor maximale impact

Maker: Daniël Kuipers Datum: 01-08-2025

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

Zonder budget marktleider worden in 3 jaar tijd

Daniel Kuipers Podcast · 25-07-2025

00:00 01:07:34