In deze aflevering spreekt Daniël met Daniëlle en Jasper vanAFAS over de succesvolle samenwerking tussen marketing, commercie en sales. Ze onthullen hoe 80% van hun salesafspraken voortkomt uit marketinginspanningen,met name via brochuredownloads. De overstap naar een 4-daagse werkweek dwingt hen tot efficiënter werken met behulp van AI, zoals het automatiseren van telefoongesprektranscripties en het optimaliseren van chatbots. Stagelopen bij andere teams, gezamenlijke KPI’s en transparante communicatie blijken cruciaal voor de samenwerking. Ook delen ze hun visie op AI als versterking van mensenwerk, niet als vervanging. Takeaways - 80% van de salesafspraken bij AFAS komt rechtstreeks uit marketinginspanningen. - AI-tools zoals transcriptie en chatbots besparen AFAS honderden uren handmatig werk. - De samenwerking tussen marketing en sales floreert door stage lopen en gedeelde KPI’s. - AFAS gebruikt Deep Research en GPT om advertentiemomenten strategisch te bepalen. - De bedrijfscanner van AFAS analyseert automatisch leads en versnelt salesprocessen. - Marketing draait bij AFAS 80% om verspreiding en slechts 20% om contentcreatie. - Interne adoptie van AI wordt gestimuleerd door leiderschap en voorbeeldgedrag van de CEO. - Door creatieve acties zoals een CV-stunt of een Sinterklaasbezoek blijven leads hangen.
Gemaakt door: Daniël Kuipers Eerste aflevering: 11-06-2023
De podcast Daniel Kuipers Podcast heeft in totaal 149 afleveringen
Maker: Daniël Kuipers Datum: 03-10-2025
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.