Aflevering Privacyvriendelijk Internet: Contextueel Adverteren

Privacyvriendelijk internet: contextueel adverteren
· Aflevering van de podcast: De Innovatiegolf

In deze aflevering ontvangen hosts Harry en Julia twee gasten: Tom van Bentheim en Linda Worp van Opt Out Advertising. Het bedrijf richt zich op ‘contextueel adverteren’. Hierbij bepaalt de inhoud van de website welke advertentie wordt getoond en zijn er geen persoonlijke gegevens nodig om een advertentie toe te spitsen op een specifieke persoon. Deze privacyvriendelijke vorm van adverteren wint aan terrein nu er steeds meer kritiek klinkt op het grootschalige en weinig transparante gebruik van persoonsgegevens in de online-advertentieketen. Nieuwe wet- en regelgeving gaat gepersonaliseerd adverteren verder bemoeilijken, en ook invloedrijke technologiebedrijven doen een duit in het zakje. Zo zal webbrowser Google Chrome binnenkort geen ‘third-party cookies’ meer ondersteunen.   In deze aflevering hoor je… … hoe vaak jouw data worden gedeeld met partijen in de online-advertentieketen … dat de advertentieprofielen die van jou worden gemaakt niet per se accuraat zijn … hoe nieuwe wetgeving gepersonaliseerd adverteren aan banden probeert te leggen … hoeveel inkomsten websites mislopen doordat bezoekers gepersonaliseerde advertenties weigeren … wat de rol van AI kan zijn in privacyvriendelijk adverteren … welke uitdagingen contextueel adverteren met zich meebrengt … hoe de STER een voorbeeldfunctie heeft gehad in privacyvriendelijk adverteren   Episode notes - Rapport ABN AMRO | Bescherming privacy zet online adverteren op keerpunt - Website Opt Out Advertising - Rapport Irish Council for Civil Liberties | The biggest data breach - Rapport Deloitte & VIA Nederland | Digital ad spend study 2023 - Rapport eMarketer | Worldwide digital ad spending 2023 - Artikel The Media Leader | ISBA/PwC: unattributable programmatic spend declines to 3% - Artikel NY Times | Looking back on a year of Apple’s privacy labels and tracking

De Innovatiegolf

De Innovatiegolf

Gemaakt door: ABN AMRO Eerste aflevering: 28/05/2023

De podcast De Innovatiegolf heeft in totaal 11 afleveringen

Vorige aflevering

Generatieve AI: het verschil tussen echt en nep

Generatieve AI: het verschil tussen echt en nep

Maker: ABN AMRO Datum: 04/05/2023

Volgende aflevering

Computer vision: een slimme bril voor blinden

Computer vision: een slimme bril voor blinden

Maker: ABN AMRO Datum: 26-07-2023

Soortgelijke podcasts

Disclaimer:De podcast artwork geembed op deze pagina is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast en is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl.

Privacyvriendelijk internet: contextueel adverteren

De Innovatiegolf · 27-06-2023

00:00 00:46:26