Aflevering #42 Running Game Servers On Kubernetes

#42 Running game servers on Kubernetes
· Aflevering van de podcast: De Nederlandse Kubernetes Podcast

[English episode] ???? In Aflevering 42 hebben we het genoegen om Mark Mandel, Developer Advocate bij Google Cloud for Games, te verwelkomen. Samen verkennen we de dynamische en complexe wereld van game-ontwikkeling, waarbij we ons verdiepen in twee opmerkelijke technologische hoogstandjes: Agones en Quilkin. Agones is een revolutionaire serveroplossing die specifiek is ontworpen voor het beheer van game servers op Kubernetes. Met Agones kunnen ontwikkelaars in-memory stateful workloads beheren, waardoor ze de flexibiliteit hebben om servers dynamisch te schalen op basis van de vraag van spelers. Een van de meest indrukwekkende kenmerken van Agones is het vermogen om spelsessies toe te wijzen aan specifieke servers, waardoor updates van serverversies geen invloed hebben op de gameplay-ervaring van spelers die al zijn ingelogd. Dit zorgt voor een naadloze overgang en minimaliseert onderbrekingen in de gameplay. Quilkin, aan de andere kant, biedt een geavanceerde service mesh-oplossing speciaal gericht op de behoeften van gameservers. Het stelt ontwikkelaars in staat om de netwerkcommunicatie tussen game servers te optimaliseren, waardoor ze kunnen profiteren van lagere latentie, verbeterde betrouwbaarheid, schaalbaarheid en beveiliging. Door het implementeren van Quilkin kunnen game-ontwikkelaars een naadloze en responsieve multiplayer-ervaring bieden aan hun spelers, zelfs bij de meest veeleisende workloads. Tijdens onze boeiende discussie met Mark Mandel verkennen we de diepten van deze technologieën, begrijpen we hun impact op de gamingindustrie en ontdekken we hoe ze de toekomst van multiplayergaming vormgeven op het Google Cloud-platform. Mis deze onthullende en boeiende aflevering niet, waarin we de grenzen van game-ontwikkeling verkennen en de kracht van technologie benutten om meeslepende en boeiende game-ervaringen te creëren. ???? https://github.com/googleforgames/agones https://github.com/googleforgames/quilkin  #GoogleCloud #GameDevelopment #Agones #Quilkin #Kuberetes DEVWORLD CONFERENCE #1 DEVELOPER CONFERENCE ON THE PLANET Ontvang 30% korting met promocode: PodcastDevWorldFriends DEVWORLD CONFERENCE #1 DEVELOPER CONFERENCE ON THE PLANET Ontvang 30% korting met promocode: PodcastDevWorldFriends Disclaimer: This post contains affiliate links. If you make a purchase, I may receive a commission at no extra cost to you.

De Nederlandse Kubernetes Podcast

De Nederlandse Kubernetes Podcast

Gemaakt door: Ronald Kers en Jan Stomphorst Eerste aflevering: 17/12/2022

De podcast De Nederlandse Kubernetes Podcast heeft in totaal 53 afleveringen

Vorige aflevering

#41 Reddit's Pi-Day Uitval: Het Mysterie Ontrafeld

#41 Reddit's Pi-Day Uitval: Het Mysterie Ontrafeld

Maker: Ronald Kers en Jan Stomphorst Datum: 06/02/2024

Volgende aflevering

#43 Playstation games en Kubernetes

#43 Playstation games en Kubernetes

Maker: Ronald Kers en Jan Stomphorst Datum: 05-03-2024

Soortgelijke podcasts

Disclaimer:De podcast artwork geembed op deze pagina is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast en is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl.

#42 Running game servers on Kubernetes

De Nederlandse Kubernetes Podcast · 20-02-2024

00:00 00:38:11