Een gebouw opblazen voor een whiskymerk. Of de overnachting livestreamen van een budget hotel. Gijs van den Berg, creatief directeur van KesselsKramer, gelooft erin dat de beste ideeën voor merken heel dicht bij jezelf moeten liggen. " ...
Een podcast waarin reclamemakers hun beste afgeschoten idee nog één keer mogen presenteren, zodat er voor de laatste keer recht gedaan wordt aan al die uren, de hoofdpijn en de lol die erin zijn gegaan om tot dat briljante creatieve idee te komen. De Plank wordt gehost door Niek Eijsbouts, mede-oprichter van Higuita.
Een gebouw opblazen voor een whiskymerk. Of de overnachting livestreamen van een budget hotel. Gijs van den Berg, creatief directeur van KesselsKramer, gelooft erin dat de beste ideeën voor merken heel dicht bij jezelf moeten liggen. " ...
Greenpeace vroeg Thijs Mosterman om een campagnebeeld zodat ze de Rabobank, als financier van de boeren, zwart konden maken. Thijs dacht er anders over en zette de boer juist op een voetstuk. Weg idee. Op de plank. Vanuit zijn Rotterdamse ...
Wat is de overeenkomst tussen dat idee van $ 1,6 miljoen en die van $ 20 dollar? Ze bleven allebei op de plank liggen... Pol Hoenderboom vertelt over hoe hij liever met het takje van een enorm merk bezig is, dan met de hele boom. Want voor ...
Zelfs reclameromancier Aad Kuijper heeft ideeën bedacht die nooit gemaakt zijn. Luister mee naar zijn hero's journey. Wat gebeurde er met de bioscoopfilm voor die supermarkt uit het zuiden? Waarom kwam het nieuwe logo voor die blauw-g ...
In de jaren '70 bedacht freestyle skiër Brad Parks rolstoeltennis. Precies 50 jaar later zou zijn verhaal een hoofdrol krijgen om tienduizenden Nederlanders te inspireren. "Zou", want hoewel creatief directeur Anne Stokvis v ...
Wilmar Versprille is creative strategy director van Crisp en over zijn keukentafel vliegen allerlei sterke ideeën. Veel van de concepten die hij als creatief samen met zijn art-director bedacht zagen het levenslicht, maar toen Wilmar met K ...
Reclamemaker Erwin Schieven vertelt hoe hij met een simpele sticker op een zak chips alle Nederlandse stelletjes een beter seksleven wilde geven. Over hoe een oma liever had gezien dat Erwins dagbladadvertentie op de plank was blijven ligg ...
Marketingmanager (m):'Ik wil het idee eerst nog even tegen een vriendin aanhouden.' Eén van de reacties op de net niet gerealiseerde campagne van Geerke Catshoek en Kiona de Vries. Ze zijn oprichters en creative directors van Cal ...
De reet van een leeuw, een internet pretpark, het plaatsje Hollywood in het zuiden van de Verenigde Staten en het jacht van rapper Pitbull. Het lijken vier lukrake onderwerpen, maar in het leven van creatief directeur Ramin Bahari (Dept) v ...
Creatief directeur David Snellenberg gaat nog lang niet met pensioen, maar zijn campagne-idee voor een pensioenverzekeraar belandde wél achter de geraniums. De campagne zou Nederland hebben wakker geschud. Zou. Want De Jeugd Van Tegenwoord ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.