Hoe verhoudt een overzeese website zich met eentje hier in Nederland. We keken naar de officiële website van Curaçao en vonden dat het mooi is om te zien hoe culturele verschillen in contact zoeken ook in de digitale wereld een plek krijge ...
Welkom bij De Webcast, de podcast waarin een aantal docenten, met een online marketing en digital design achtergrond, van de Haagse Hogeschool en eventuele gasten iedere aflevering kritisch kijken naar een website. Wat valt ze op, wat zouden ze anders doen of wat is briljant gevonden? Gewoon een goed gesprek over een online presence.
Hoe verhoudt een overzeese website zich met eentje hier in Nederland. We keken naar de officiële website van Curaçao en vonden dat het mooi is om te zien hoe culturele verschillen in contact zoeken ook in de digitale wereld een plek krijge ...
Hoe spreek je een jonge doelgroep aan over het feit dat je bestaat, je op zoek bent naar nieuwe mensen en wat je als werkgever kan bieden? Een uitdaging voor een organisatie als defensie. Toch zijn we zeker wel onder de indruk van de manie ...
Van de ene op de andere dag leek het wel of T-Mobile verdween en Odido er ineens was. Een telecom provider die er voor jou is, maar vinden wij dat persoonlijke ook terug op de website? Beluister onze zoektocht. ...
Intratuin is zo’n winkel die heel goed is om de mensen te verwonderen met de kerstdagen door de winkel helemaal onder te dompelen in kerst. De vraag is of dat gevoel over te zetten is naar het digitale kanaal? Wij proberen het uit te vinde ...
Als experiment pakken we nu eens twee bedrijven uit dezelfde branche en kijken hoe die websites zich met elkaar verhouden. Veel wordt bepaald door de propositie en positionering van zo’n bedrijf en wij komen erachter hoe verschillend twee ...
Net als de Rabobank 2 afleveringen geleden is ASR zo’n bedrijf die eigenlijk iedereen wil aanspreken. Maar kan dat ook, zeker als je als organisatie met een ‘erfenis’ zit van andere merken die voorheen onder dezelfde paraplu zaten? ...
Wat als je een disruptieve dienst organiseert voor voor bijvoorbeeld boekhouden, hoe ga je jezelf dan in de markt zetten? Wat is de tone of voice, hoe laat je zien dat je anders bent dan traditionele bedrijven die met een boekhouding bezig ...
Wat als je nou een bank bent? Dan moet je eigenlijk iedereen aanspreken, maar je wilt ook je eigen waarden en identiteit over dragen. Eens stevige uitdaging voor een organisatie die ook nog vanuit de overheid andere streng toezicht staat. ...
Pitviper doet het anders dan anderen. Een rebelse manier van aanspreken, reclame maken, vormgeven en ontwerpen. Dat is mooi, maar is het ook gebruikersvriendelijk? En is het het uiteindelijk nu wel zo rebels? ...
Nike is natuurlijk een begrip in de sportwereld, maar hoe doen zij het online? Zeker als je de kans krijg om je eigen sportschoenen te ontwerpen! Wat valt ons op in de merkidentiteit, maar zeker ook hoe gebruikersvriendelijk zo’n configura ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.