In deze 22ste aflevering gaan Wessel en Linda opzoek naar het antwoord op de vraag: Hoe leer ik mijn studenten of leerlingen goed falen? Van fouten maken leer je, toch? In deze podcastaflevering onderzoeken we wat er precies gebeurt in ons ...
In De Wijsneuzen, de podcast van Vernieuwenderwijs, duiken Linda Litjens en Wessel Peeters in interessante onderwijsontwikkelingen. Daarbij kijken ze verder dan hun neus lang is en zoeken ze uit hoe het zit! Wat wordt er mee bedoeld? Waarom is het belangrijk? En hoe kun je er mee in je les? Diep in inhoud en praktisch op de uitvoering, en dat in ongeveer 15 minuten. Veel luisterplezier! Over Vernieuwenderwijs Als Vernieuwenderwijs - bestaande uit zes enthousiaste leraren en onderwijskundigen - helpen we bij didactiek, curriculumontwerp en toetsing. Dit doen op basis van wetenschappelijk onderzoek en onze eigen leservaring. Daarbij geloven we sterk in leren door ontwerp: krachtig onderwijs ontstaat door het gezamenlijk vorm te geven. Om dit te doen begeleiden we innovatietrajecten, geven we keynotes en trainingen, schrijven we artikelen en boeken en ontwikkelen we producten. Er is daarbij geen one-size-fits-all oplossing: we helpen bij het maken weloverwogen, onderbouwde keuzes – waarbij we graag insteken op leren als continu proces, eigenaarschap en maatwerk. We zijn daarom doorlopend bezig met onderwijsinnovatie en weten wat wel én wat niet werkt. Meer weten? Check: https://www.vernieuwenderwijs.nl
In deze 22ste aflevering gaan Wessel en Linda opzoek naar het antwoord op de vraag: Hoe leer ik mijn studenten of leerlingen goed falen? Van fouten maken leer je, toch? In deze podcastaflevering onderzoeken we wat er precies gebeurt in ons ...
In deze 21ste aflevering gaan Wessel en Linda opzoek naar het antwoord op de vraag: Moeten we stoppen met cijfers geven? Cijfers zijn niet weg te denken bij de gemiddelde school of opleiding. Ze geven de waarde van een prestatie weer, ze w ...
In deze twintigste aflevering gaan Wessel en Linda opzoek naar het antwoord op de vraag: Hoe houd je rekening met de cognitieve belasting van leerlingen of studenten? Hoe voorkom je dat jouw lesinhoud over de hoofden van leerlingen of stud ...
In deze negentiende aflevering gaan Wessel en Linda opzoek naar het antwoord op de vraag: Hoe kunnen breinprincipes ondersteunen bij het motiveren van leerlingen of studenten? Het aanspreken van de motivatie van leerlingen of studenten bli ...
In deze achttiende aflevering gaan Wessel en Linda opzoek naar het antwoord op de vraag: Hoe organiseer je waardevolle feedback in een grote groep? Feedback is één van de belangrijkste factoren in het leerproces van leerlingen en studenten ...
In deze zeventiende aflevering gaan Wessel en Linda opzoek naar het antwoord op de vraag: Wat is het verschil tussen formatief handelen en programmatisch toetsen? Zijn jullie al bezig met formatief handelen en/of programmatisch toetsen? En ...
In deze zestiende podcastaflevering gaan Linda en Wessel opzoek naar het antwoord op de volgende vraag: Hoe kun je rubrics wél goed inzetten? Rubrics, ze komen in alle soorten en maten. Van héél gedetailleerd tot héél vaag, van 3 tot 7 niv ...
In deze vijftiende podcastaflevering gaan Linda en Wessel opzoek naar het antwoord op de volgende vraag: Hoe kun je voorkennis benutten? “De meest invloedrijke factor voor het leren is dat wat de lerende al weet." In deze aflevering bespre ...
In deze veertiende podcastaflevering gaan Linda en Wessel opzoek naar het antwoord op de volgende vraag: Hoe kun je lesgeven vanuit hoge verwachtingen? Wel eens gehoord van het Pygmalion effect? In deze podcast legt Linda uit wat het Pygma ...
In deze podcastaflevering gaan Linda en Wessel opzoek naar het antwoord op de volgende vraag: Hoe kun je autonomie stimuleren? Wessel beschrijft, op basis van een aantal onderzoeken en praktijkervaringen waarom we zoveel waarde hechten aan ...
Disclaimer:De podcast artwork geembed op deze pagina is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast en is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl.