Vandaag het gesprek met Genieke Hertoghs. Genieke is gedachtemoeder van Subconscious Impact: een systematische methode waarmee je een ander bereikt in het onbewuste brein. Met concrete technieken creëer je veilige verbinding en veranderbereidheid (bij de ander én bij jezelf). Op lange termijn draagt deze methode bij aan het ontwikkelen van een nieuwsgierige en gelijkwaardige grondhouding als mens. Op nog wat langere termijn draagt deze methode bij aan wereldvrede. Genieke houdt zich al vijftien jaar bezig met impact op het onbewuste brein en gelijkwaardige interactie. Ze is keynotespreker, (C-level) trainer en auteur van bestseller en evergreen ‘Don't push me! Hoe je mensen wél bereikt’ en ‘Impact - de kracht van onzichtbare invloed’. Boek 3 over ons onbewuste brein en doelen is in de maak. Laten we beginnen… Wat ik zoal leerde van Genieke: 00:00 intro - 02:25 De lading die mensen geven aan het woord beinvloeden. 04:15 Kijk eerst naar het goud dat de ander in de handen heeft. 07:00 Iemand tornt aan de waarheid zoals die voor ons gegrift staat. 09:00 Ontdek wat er onder de waarheid van die ander zit. 11:30 Het filter van waaruit wij de wereld zien. 13:35 Hier zit je goud. Hier zit wat je normaal niet ziet. Hier zit je groei en collectieve besluitvorming. 14:55 Als een kind van zes uitleggen waarom de ander geen gelijk heeft. 15:40 Twee minuten je eigen meningen en ideeën uitstellen. 19:00 We zijn bereid iets serieus te overwegen, maar alleen als ons ego zegt die persoon verdient het om dit te mogen zeggen tegen mij. 20:35 Het halo-effect bij de goeroe, in de top van de piramide wanneer mensen je blindelings volgen. 23:35 De input van een ander nodig hebt om samen te komen tot iets dat oke is. 28:00 Zo verbeter je de besluitvorming, meerdere invalshoeken meenemen in je afweging. 34:30 De sleutel om weg te komen van het winstmaximalisatie denken. 39:00 De blauwdruk voor burgerparticipatie of werknemers inzetten in de besluitvorming 41:00 Erken je blinke vlekken en je beperkte kijk op de werkelijkheid als leider, en dat je niet alle credits hoeft te hebben van het succes van de organisatie. 42:10 "Wie ben jij en hoe denk je de wijsheid in pacht te hebben om te weten wat een ander moet doen." - Genieke Hertoghs 46:00 Meer ruimte voor emoties in bedrijven en organisaties omdat je elkaar daar bereikt. 47:00 We voeren de gesprekken op de buitenste lagen, en daar lijkt het of mijlenver uiteen staan. 47:35 Het emotietijdperk, waarin de emoties van de mens belangrijker zijn dan ooit. 49:30 De voordelen van afzonderlijk emotionele overleggen organiseren in je bedrijf. 55:30 Aandeelhouders zijn ook mensen met emoties en hebben een bereidheid om te veranderen. 1:00:00 De uitnodiging van Genieke om meer mensen mee te nemen naar de laag van emotie. 1:02:25 'Push' zorgt ook voor polarisatie in de samenleving. 1:02:45 Elke bubbel graaft zich steeds verder in het eigen gelijk. 1:03:35 We krijgen voorgeleefd dat je vooral in je eigen bubbel moet blijven. 1:05:00 Polarisatie is zeer gezond, het levert vernieuwing op. 1:09:00 Hoe houd je het vol met je passie terwijl je dagelijks tegen de pijn aanloopt? 1:12:40 Maak de missie af en alle vormen van af zijn goed. Meer over Genieke Hertoghs: https://www.linkedin.com/in/communicatiecoach/ https://genieke.com https://www.subconsciousimpact.com Boeken: Don’t push me - Hoe je mensen wél beweegt (2023) Impact! - de kracht van onzichtbare invloed (2018) Andere bronnen: Klimaatgesprekken - training klimaatcoach Traumareacties - Fight, Flight, Freeze, Fawn (Fine, Faint) Syteem 2 - Kahneman (Ons feilbare denken – Daniel Kahneman #boekencast afl 10) Nu is het aan ons – Eva Rovers #boekencast afl 61 Het effect van de omgeving op ons duurzame gedrag – Linda Steg (over experts bij een burgerberaad) Inner Development Goals
Gemaakt door: Erno Hannink Eerste aflevering: 17-04-2022
De podcast Decide for Impact podcast heeft in totaal 499 afleveringen
Maker: Erno Hannink Datum: 10-07-2025
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.