Aflevering 105 Chatgpt In Het Onderwijs

105 ChatGPT in het onderwijs
· Aflevering van de podcast: Drang naar samenhang

Als leerlingen en studenten ChatGPT gebruiken om teksten te genereren, zijn zij dan de auteur van deze teksten? Of is ChatGPT de auteur? In deze aflevering duiken we in deze interessante vraag. Om die te kunnen beantwoorden zetten we een filosofische pet op en staan we stil bij wat schrijven nu eigenlijk is en wat het betekent om een auteur te zijn. Tot slot bespreken we de implicaties voor het onderwijs van het (gebrek aan) auteurschap van ChatGPT. Onderzoek: Dr. Anita Eerland, prof.dr. Rolf Zwaan Presentatie: Rolf Zwaan & Anita Eerland Muziek: Rolf Zwaan Bron Woudenberg, R. van, Ranalli, C., & Bracker, D. (2024). Authorship and ChatGPT: A Conservative View. Philosophy & Technology, 37(34), https://doi.org/10/1007/s13347-024-00715-1 Een compleet overzicht met alle thema’s uit de podcast en de bijbehorende afleveringen is hier te vinden. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Drang naar samenhang

Drang naar samenhang

Gemaakt door: Rolf Zwaan & Anita Eerland Eerste aflevering: 17/04/2022

De podcast Drang naar samenhang heeft in totaal 109 afleveringen

Vorige aflevering

#104 Nog wat meer politieke polarisering

#104 Nog wat meer politieke polarisering

Maker: Rolf Zwaan & Anita Eerland Datum: 04/03/2024

Volgende aflevering

106 - Niet ongeveer 37 minuten

106 - Niet ongeveer 37 minuten

Maker: Rolf Zwaan & Anita Eerland Datum: 18-03-2024

Soortgelijke podcasts

Disclaimer:De podcast artwork geembed op deze pagina is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast en is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl.

105 ChatGPT in het onderwijs

Drang naar samenhang · 11-03-2024

00:00 43:34