Aflevering Wat Kan Jij Leren Van Een Faillissement?

Wat kan jij leren van een Faillissement?
· Aflevering van de podcast: eCommerce Café - inspirerende gesprekken met eCommerce ondernemers

Wat kan je leren van een faillissement? Kom het te weten in deze aflevering met Bas van der Putten. Shownotes: https://www.ecommercecafe.nl/essentiele-tips-voor-je-webshop/ Lid worden: https://www.ecommercecafe.nl/online-members/   In deze aflevering van het eCommerce Café zit ik samen met Bas van der Putten. Eigenaar en oprichter van Go Lemon en Mellow Yellow. In 2020 is zijn bedrijf Go Lemon failliet gegaan. In deze aflevering gaan wij het er uitgebreid over hebben. Zodat jullie hier lessen uit kunnen trekken. Hoe voorkom je een faillissement? Hoe wapen je jezelf er tegen? Wat kan je eraan doen? Wat zijn de gevolgen? Bereid je alvast voor op een zeer leerrijke podcast! Wat wordt er zoal besproken? Heb je een schaamte gevoel door het faillissement? Neen, absoluut niet. Maar dan ook oprecht niet. Misschien is dit een leuk bruggetje naar die LinkedIn post. Je gaat failliet, je dient je faillissement in en vervolgens wordt dat uitgesproken door de rechtbank. Dat duurt overigens 4 minuten en 39 seconden. Voor Corona moest je naar de rechtbank rijden. In mijn geval zou dat Leliestad geweest zijn. Nou leuk, maar dan moet je drie kwartier naar de rechtbank rijden. Om in 4 minuten 39 te horen dat je faillissement uitgesproken is. Maar goed, dat was nu telefonisch. Dus dat was lekker praktisch. De curator Dan krijg je een curator toegewezen en die maakt dezelfde dag nog kennis met je. In mijn geval was die ook fysiek op het kantoor aanwezig. Ik had een heleboel vragen voor hem. Maar de belangrijkste vraag is, “Wat mag ik communiceren?” Want ik ben hartstikke transparant, ik heb nooit dingen onder stoelen of banken gestoken. Natuurlijk als je de pers weet te vinden als het goed gaat. Moet je de pers ook weten te vinden als het niet goed gaat. Zo zat ik erin. Maar de curator, die kent Go Lemon nog niet, die kent Bas van der Putten nog niet. Die heeft geen idee en denkt nu voornamelijk aan damage control. We hebben klanten, er moet geen onrust ontstaan. De machine moet doordraaien, we doen even helemaal niets. Shownotes: https://www.ecommercecafe.nl/essentiele-tips-voor-je-webshop/ Lid worden: https://www.ecommercecafe.nl/online-members/

eCommerce Café - inspirerende gesprekken met eCommerce ondernemers

eCommerce Café - inspirerende gesprekken met eCommerce ondernemers

Gemaakt door: Dries de Gelder Eerste aflevering: 26/11/2019

De podcast eCommerce Café - inspirerende gesprekken met eCommerce ondernemers heeft in totaal 110 afleveringen

Vorige aflevering

Pinterest als marketingtool voor ondernemingen

Pinterest als marketingtool voor ondernemingen

Maker: Dries de Gelder Datum: 25/01/2021

Volgende aflevering

Reverse podcast met het eCommerce Café

Reverse podcast met het eCommerce Café

Maker: Dries de Gelder Datum: 08-02-2021

Soortgelijke podcasts

Disclaimer:De podcast artwork geembed op deze pagina is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast en is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl.

Wat kan jij leren van een Faillissement?

eCommerce Café - inspirerende gesprekken met eCommerce ondernemers · 01-02-2021

00:00 1:32:51