Willemijn Verloop richtte als twintiger WarChild op. Op jonge leeftijd was zij al bezig met het creëren van maatschappelijke waarde. Inmiddels richt ze zich niet meer op filantropie maar op sociaal ondernemen. Bij deze manier van ondernemen staat maatschappelijke impact maken op de eerste plaats. Voorbeelden die al eerder in deze podcast terug kwamen zijn Tony’s Chocoloneley en Happy Tosti. Bedrijven die zich staande weten te houden in de markt ondanks dat zij er expliciet voor kiezen sociale kosten mee te nemen in de bedrijfsvoering. Willemijn is oprichter van Social Enterprise NL, de organisatie die het ecosysteem voor sociale ondernemingen in Nederland versterkt. Daarnaast financiert ze sociale ondernemingen met haar bedrijf Social Impact Ventures. Zie het privacybeleid op https://art19.com/privacy en de privacyverklaring van Californië op https://art19.com/privacy#do-not-sell-my-info.
Gemaakt door: Marnix Kluiters / Topcast Media Eerste aflevering: 29-03-2022
De podcast Ecosofie: Duurzame gesprekken heeft in totaal 144 afleveringen
Maker: Marnix Kluiters / Topcast Media Datum: 11-10-2019
Maker: Marnix Kluiters / Topcast Media Datum: 06-12-2019
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.