Mediacircus #209: Max' mediastrategie, Lidl's wereldredding & huilie-huilie schaatsen In deze aflevering duiken Bas & Jos weer vol in de wondere wereld van sport, media en marketing. Van het charme-offensief van Mourinho tot Lidl die de planeet wil redden — we hebben het allemaal. We trappen af met:: het communicatieve gedraai rondom het nieuw Feyenoord-stadion en Slot die het (opgenomen voor PSV) nog naar zijn zin had. ?? 2. Stelling 1 — "De NPO doet veel huilie-huilie, maar Nederland kan prima zonder schaatsen" Een debat over dalende kijkcijfers, nostalgie-TV en de vraag of schaatsen inmiddels meer iets is voor Omroep Max dan voor de massa. Spoiler: de mening is stevig. ?? 3. Stelling 2 — "Lidl moet zich focussen op brood & bananen, niet op de wereld redden" Purpose marketing: vloek of zegen? Lidl lanceert een empowerment-campagne, maar Bas & Jos vragen zich af of het publiek niet gewoon goedkope croissantjes wil. ? 4. Fabian van de Poll over voetbalmakelaars & rare ouders - De absurditeit van jeugdvoetbalouders - Makelaars die op U15-toernooien rondsnuffelen - En waarom het systeem soms meer reality-soap is dan professionele sport ??? 5. Stelling 3 — "Zeker weten dat Max Verstappen een mediastrategie heeft om alsnog te winnen" Max blijft ijskoud en drink gin-tonic. Toeval? Natuurlijk niet. Volgens ons zit er een mediaplan achter waar zelfs Mourinho jaloers op is. ?? 6. Stelling 4 — "Logisch dat Unilever veel meer gaat investeren in sportmarketing" Sport is hét nieuwe massamedium: jong, globaal, emotioneel. Unilever duikt er vol in, en wij bespreken waarom dat een no-brainer is — én waarom andere FMCG's volgen. ?? 7. Bas neemt mee: Writer's Block van Michel van Egmond

Gemaakt door: Jos Govaart, Bas Hakker, Robert Maaskant Eerste aflevering: 01-05-2022
De podcast FC Mediacircus heeft in totaal 208 afleveringen

Maker: Jos Govaart, Bas Hakker, Robert Maaskant Datum: 20-11-2025
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.