Aflevering Impact Èn Lol Maken = Groei - Interview Met Francien Boumans, Aanvoerder Werkplezier Bij Seepje

Impact èn lol maken = groei - Interview met Francien Boumans, aanvoerder werkplezier bij Seepje
· Aflevering van de podcast: Flow in organisaties

Ik ben voor deze podcast in Den Haag bij Seepje en spreek met de aanvoerder werkplezier: Francien Boumans. Ik vroeg Francien wat een aanvoerder werkplezier bij Seepje allemaal doet. Dat vertelt Francien met plezier en ze legt uit waarom ze bij Seepje ver weg bijven bij woorden als Human Resources. Uiteindelijk draait het bij Seepje om impact te maken met elkaar en natuurlijk ook lol te hebben, want impact kun je het beste realiseren als je zelf ook werkplezier met elkaar ervaart. Hoe heerlijk kan het zijn als je er op zondag naar uitkijkt om de volgende dag weer naar je werk te gaan om impact en lol te maken met elkaar. Om dit te realiseren worden kosten nog moeite bespaard. Zo kunnen de Soapies, zoals Seepje medewerkers genoemd worden, onbeperkt boeken bestellen voor hun ontwikkeling en ook om te ontspannen. En iedere Soapie kan onbeperkt vakantiedagen opnemen. Hoe werkt dat eigenlijk in de praktijk onbeperkt vakantiedagen opnemen? Bij Seepje is er veel vrijheid en vertrouwen. Het is een sociale onderneming, zou je kunnen stellen. Mensen die bij Seepje werken vinden het namelijk belangrijk om met elkaar iets te doen, om samen te werken, met elkaar iets te bereiken. Dat is kenmerkend voor de cultuur van Seepje. Een cultuur die gebaseerd is op de Seepje kernwaarden. Seepje heeft 6 kernwaarden, waarvan 2 het duidelijkst geleefd worden, dat zijn: 1) ondernemerschap: een regel het maar, fix het, doe maar, los het maar op-mentaliteit. 2) openheid en eerlijkheid: die openheid en eerlijkheid hebben ze wat betreft hun producten en naar elkaar. Bij Seepje vinden ze het belangrijk om altijd eerlijk zijn, ook als het niet goed gaat. Successen worden gedeeld, maar ook dingen die niet goed gaan, die je achteraf beter had kunnen doen en hoe je het een volgende keer anders aan zou pakken, worden openlijk met elkaar gedeeld. Hoe werkt Seepje aan de groei en ontwikkeling van hun soapies? Hoe stellen zij doelen en hoe evalueren ze die? Hoe aantrekkelijk zijn ze als merk in de huidige arbeidsmarkt? Wat zijn de grootste uitdagingen? Dat zijn de thema’s die ik in deze podcast met Francien bespreek. Dus…pakje Seepje producten uit de kast, zet je wasmachine aan, poets je kantoor, doe de afwas en luister naar onze podcast.

Flow in organisaties

Flow in organisaties

Gemaakt door: Rachel Gasper-Rothengatter Eerste aflevering: 24/07/2022

De podcast Flow in organisaties heeft in totaal 26 afleveringen

Volgende aflevering

Dare to be who you are... -Interview met Age Yska, MarkeRtingmanager bij edding

Dare to be who you are... -Interview met Age Yska, MarkeRtingmanager bij edding

Maker: Rachel Gasper-Rothengatter Datum: 28-03-2023

Soortgelijke podcasts

Disclaimer:De podcast artwork geembed op deze pagina is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast en is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl.

Impact èn lol maken = groei - Interview met Francien Boumans, aanvoerder werkplezier bij Seepje

Flow in organisaties · 03-03-2023

00:00 00:39:05