Gebruiker Centraal podcast

Gebruiker Centraal

Gebruiker Centraal

Gebruiker Centraal is een overheidsbrede kenniscommunity over de dienstverlening van de overheid. Gebruiker Centraal streeft naar een betere overheidsdienstverlening voor iedereen. In onze podcasts gaan we dieper in op de vraag hoe de overheid de mens voorop kan stellen in haar dienstverlening. Dat doen we aan de hand van verschillende thema's maar één onderwerp staat altijd centraal: het menselijk perspectief in overheidsdienstverlening.

  • Podcast gepubliceerd op: 10/9/2022 1:26:25 AM
  • Maker: Gebruiker Centraal
  • Taal: nl
  • Laatste RSS update: 3/29/2024 11:35:00 AM
  • Datum eerste aflevering: 10/21/2020 12:00:58 PM
  • Datum laatste aflevering: 3/15/2024 2:18:30 PM

26 Afleveringen

  • 0:45:41

    Mensen die contact hebben met een overheidsorganisatie doen dit via verschillende communicatiekanalen. Bijvoorbeeld via een mobiele app, formulieren of een persoonlijk gesprek. Hoe laat je die kanalen op elkaar aansluiten? Welk kanaal zet j ...

  • 10:45

    Duidelijk communiceren met de buitenwereld vinden we belangrijk. Daarom besteden we er veel tijd aan. Maar hoe goed communiceer jij binnen je eigen organisatie? In je interne documenten duidelijk communiceren verdient namelijk net zoveel aa ...

  • 15:05

    Een overheid die het gedrag van mensen ‘stuurt’, kan en mag dat wel? Is het ethisch, is het integer? Gedragsexperts zijn het erover eens: op gedrag sturen mag gerust. Het kan nuttig zijn om je communicatie en dienstverlening te verbeteren. ...

  • 15:50

    Iedereen kent wel het gezegde ‘een beeld zegt meer dan 1.000 woorden’. Het betekent dat een goede foto of afbeelding je verhaal sterker kan maken. Maar het betekent ook dat je met een verkeerd beeld de plank flink kunt misslaan. Wees je daa ...

  • 10:48

    Direct duidelijk zijn, dat willen we (bijna) allemaal. Toch gebeurt dit lang niet altijd. Neem juridische teksten, zoals algemene voorwaarden, privacyverklaringen, bekendmakingen en vergunningen. Die zijn meestal onbegrijpelijk. De vraag is ...

  • 12:24

    Wat is begrijpelijk schrijven? Vraag dit aan een communicatie­professional en waarschijnlijk krijg je als antwoord: ‘Dat is schrijven op B1-niveau.’ Dat schrijven op taalniveau B1 nodig is, hoor en lees je overal. Toch is begrijpelijk schri ...

  • 10:10

    Waar hebben mensen behoefte aan? Hoe gedragen ze zich? En wat is hun achtergrond? We kunnen vanachter een beeldscherm proberen om ons dit voor te stellen, maar zo komen we niet ver. Je maakt betere producten en diensten als je de mensen voo ...

  • 12:46

    Geen budget, te weinig tijd of ‘we weten al wat de doelgroep wil’: er is altijd wel een reden te bedenken waarom je iets niet zou onderzoeken of testen. Maar die weegt nooit op tegen de argumenten om het wél te doen. Wil je de dienstverleni ...

  • 15:20

    De juiste taal en toon helpen je om duidelijk te zijn. Toch is er ook een andere, misschien wel belangrijkere voorwaarde voor duidelijke communicatie. En die is dat je écht naar de ander luistert. Want bij alles wat je communiceert, is de o ...

Volgende

Disclaimer:De podcast artwork geembed op deze pagina is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast en is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl.

00:00