Prototypes zijn tijdreismachines! Een 'ervaringsprototype' stelt je namelijk in staat om een ontwerp te testen met gebruikers, terwijl het ontwerp nog niet is geproduceerd. Een kartonnen mock-up van een ziekenhuiskamer stelt personeel en patiënten in staat een oordeel te vellen over een onderdeel van een nog te bouwen ziekenhuis. Tijdreismachine! Maar naast het ervaringsprototype zelf, is het bij evaluaties ook belangrijk in welke context je test: de zogenaamde omgevingssimulatie. Is het in een lab of bij mensen thuis, bij regen of zon, en kunnen proefpersonen rustig hun gang gaan, of staan er mensen achter ze te dringen? Te gast om over deze onderwerpen haar licht te laten schijnen is Anna Offermans, UX-director bij interactieontwerpbureau Fabrique. Lees/kijk meer: - Stuk op de site van Fabrique over de ontwikkeling van de kaartautomaat, compleet met foto's van de kartonnen prototypes. - Korte, maar heldere video van Relab Studios over verschil tussen low en high fidelity prototypes. Dank wederom aan Jort Huitink voor de montage (en onze excuses dat we hem dit keer opzadelden met ietwat ondermaatse audio-tracks).
Gemaakt door: Jasper van Kuijk en Ianus Keller Eerste aflevering: 07-02-2025
De podcast Hoe Makkelijk Kun Je Het Maken? - De Podcast heeft in totaal 13 afleveringen
Maker: Jasper van Kuijk en Ianus Keller Datum: 15-04-2025
Maker: Jasper van Kuijk en Ianus Keller Datum: 29-04-2025
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.