Van een klapstoel en een laptop naar een beursgenoteerd techbedrijf. Kijk nu terug: Het uur van Jeroen van Glabbeek In 1999 begonnen Jeroen van Glabbeek en Gilbert Gooijers CM.com in Breda. Hun idee? Betaalde sms’jes versturen over wat er dat weekend te doen was in discotheken. Een gewaagd plan in de tijd van de Nokia 3310, toen nog lang niet iedereen een mobieltje had. Bij een wedstrijd voor startende ondernemers eindigden ze als laatste. ‘Een slecht idee’, kregen ze te horen. Maar ze zetten door. En dat ‘slechte idee’ bleek een gouden greep. Vandaag de dag is CM.com een internationaal technologiebedrijf met een omzet van 275 miljoen euro, 700 medewerkers en activiteiten in 15 landen. Hun technologie kom je overal tegen: van festivals tot de Grand Prix in Zandvoort. “Ik ben een soort Max Verstappen, maar dan met een firewall, router en netwerkswitch,” zei Jeroen van Glabbeek vorige week in gesprek met journalist Roelof Hemmen. Het interview vond plaats tijdens Het uur van Jeroen van Glabbeek, gehost door de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM). Een uur lang spraken Jeroen en Roelof over de relatie tussen atoombommen en kunstmatige intelligentie, over continu veranderen in een technologische wereld, en over het verschil tussen goede en slechte ideeën.
Gemaakt door: BOM Eerste aflevering: 02-02-2023
De podcast Impactvol ondernemen in Brabant | BOM heeft in totaal 30 afleveringen
Maker: BOM Datum: 19-07-2023
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.