In deze aflevering praat ik honderduit over een van mijn grootste hobby’s: kroketten en high-end bitterballen eten. En ja, of nee, ik eet geen vlees, maar voor deze snacks maak ik graag een uitzondering. Het is natuurlijk allemaal een beet ...
Dagelijkse inspiratie en tips ondernemende coaches en coachende ondernemers, die kiezen voor Joy First. https://www.janetvandijk.nl
In deze aflevering praat ik honderduit over een van mijn grootste hobby’s: kroketten en high-end bitterballen eten. En ja, of nee, ik eet geen vlees, maar voor deze snacks maak ik graag een uitzondering. Het is natuurlijk allemaal een beet ...
Je hebt ongetwijfeld weleens een klant gehad die het kei moeilijk vond om iets nieuws te leren. Die tegensputterde en spartelde en dingen zei als: "Ik leer het nooit." "Dit is niks voor mij." "Ik ga dat niet doen, want dit kan ik gewoon ni ...
Zo tegen het einde van het jaar word je van alle kanten weer bestookt met vragen en opdrachten en oefeningen over je doel voor het nieuwe jaar. Maar is doelen stellen wel goed? Is doelen stellen voor iedereen goed? De meningen zijn verdeeld ...
Misschien geloof jij helemaal in groepscalls. Misschien voer jij coachgesprekken van een uur, of zie je je klanten op VIP-dagen. We zien een trend naar korter en compacter, omdat de coaching dan effectief is. Er is geen tijd voor prietpraa ...
Ken je dat? Klanten die steeds zeggen: "Ja, maar dat weet ik al." "Dat heb ik al lang geleden gehoord." Of: "Ik heb niets nieuws gehoord." Kan wel zo zijn, maar weten verandert je leven niet. Je moet daadwerkelijk iets anders doen om bij j ...
Een van mijn klanten vroeg: "Moet je aan al je klanten evenveel aandacht besteden?" Het voor de hand liggende antwoord is: het gaat niet om de kwantiteit, maar om de kwaliteit. Soms kan er in vijf minuten heel veel gebeuren, en in een half ...
Vandaag gaat het over investeren in jezelf als coach. In je coachingstechnieken, vaardigheden, tools, hoe jij het ook wilt noemen. Stilstand is immers achteruitgang. Om te groeien zul je ook een betere coach moeten zijn. We zijn meestal we ...
"Ik baal er zo van dat er zoveel negativiteit in de groep is", zei een coach laatste tegen me. "Vaak begint iemand te klagen over dat het allemaal niet snel genoeg gaat, bijvoorbeeld, en voor je het weet komt iedereen met een soortgelijk n ...
"Besluiteloosheid is de dief van mogelijkheden", zei Cicero, heel lang geleden. Hoe kan jij een klant helpen die maar blijft twijfelen, die steeds maar geen besluit kan nemen? Allereerst: volgens Human Design nemen we allemaal op een ander ...
Je verantwoordelijkheid nemen, maar onthecht zijn van het resultaat van je klant. Het is best een grote uitdaging. In deze aflevering gaat het over waarom het toch goed is om achterover te leunen. En ik trek een kaartje voor jou als luiste ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.