Aflevering Reclame: Vijand Of Een Handig Instrument?

Reclame: vijand of een handig instrument?
· Aflevering van de podcast: Leven na de groei

Marketing en reclame vertellen ons dat we wat missen. Geen leven van genoeg, maar een leven met altijd een tekort. Daarmee zet het aan tot consumptie. Tot onnodige consumptie zelfs. Het maakt dat we er spullen door kopen die we niet nodig hebben. Dat niet alleen, onze kwaliteit van leven kan er zelfs minder van worden. We hebben niet de juiste spullen of we zijn zélf niet goed genoeg. Betekent dit dat we marketing dan maar moeten verbieden? Of kan marketing ook gebruikt worden voor positieve verandering? En wat kunnen wij zelf doen, als mens of vanuit onze rol als consument, in onze omgang met marketing? Deze en andere vragen bespreken we in deze podcast waarin Allard Amelink in gesprek gaat met marketing- en reclamedeskundige Jari Kloppenburg en Matthias Olthaar. De VPRO documentaire waarnaar verwezen wordt is hier te vinden: Rebellen tegen reclame - VPRO Als je meer wilt leren over de oorsprong van reclame, bekijk dan deze vierdelige BBC documentaire: The Century of the Self (2002) - YouTube Wil je doorpraten over deze podcast en gerelateerde onderwerpen? Meld je dan aan voor een online meet-up: Online Meet-Ups - Just Enough

Leven na de groei

Leven na de groei

Gemaakt door: Just Enough Eerste aflevering: 14/11/2023

De podcast Leven na de groei heeft in totaal 15 afleveringen

Vorige aflevering

Volgende aflevering

Hoe moeten we omgaan met AI? (bulletin februari)

Hoe moeten we omgaan met AI? (bulletin februari)

Maker: Just Enough Datum: 19-02-2024

Soortgelijke podcasts

Disclaimer:De podcast artwork geembed op deze pagina is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast en is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl.

Reclame: vijand of een handig instrument?

Leven na de groei · 05-02-2024

00:00 00:37:40