Aflevering #13 - ???????????? ?????????????????????? ?????? ?????????? ?????? ???? ???????????? ???? ???????????? ?????? ???????????? ??????????????????.

· Aflevering van de podcast: Maaike Verwer - CX Unwrapped

Het thema van deze podcast is mensgerichte verandering in klantcontact. Wat training, coaching en ademhaling voor medewerkers en dienstverlening doen Mijn gast is Jeroen Woesthuis, mede-eigenaar van Act in Move Training & Coaching . linkedin.com/in/jeroen-woesthuis-0794099 In deze podcast gaat het over hoe je weerstand verlaagt, gesprekken korter en beter maakt en uitval voorkomt met aandacht, coaching on the job en eenvoudige ademtechnieken Luisterhoofdstukken • 00:00 Intro en waarom poging twee• 02:00 Wie is Jeroen en wat doet Act in Move• 08:00 Veranderen met medewerkers in plaats van voor medewerkers• 15:00 Hoge werkdruk in klantcontact en omgaan met emotie• 22:00 Coaching on the job. Kortcyclisch feedback geven die wél landt• 30:00 Leiderschap is aandacht. Signalen vroeg zien en handelen• 39:07 Jeroens zorgachtergrond en het belang van opvang en nazorg• 42:20 De Keuze van Edith Eger. Regie terugpakken en cirkel van invloed• 47:00 Vooruitblik. Bureau Weerbaar en Veilig• 49:00 Wrap-up en waar je Jeroen vindt Belangrijkste inzichten • Betrek medewerkers vanaf het begin. Werkgroep met vertegenwoordigers uit alle geledingen geeft sneller draagvlak dan top-down plannen • Eerst erkennen, dan oplossen. Kort aandacht geven aan de emotie verkort het gesprek en verlaagt herbel • Maak coaching kort en dichtbij. Meeluisteren en direct nabespreken werkt beter dan één keer per zes weken terugkijken • Geef ook complimenten. Mensen openen pas voor kritiek als ze ook horen wat effectief is • Leiderschap is aanwezig zijn. Koffie in de kantine, rondkijken, vroeg signaleren en doorpakken • Ademhaling is een tool. Twee tot drie bewuste buikenademhalingen voor en na een lastig gesprek geeft regie terug • Nazorg is geen luxe. Check dag 1, week 2 en maand 3 na incidenten. Anders verlies je mensen en kwaliteit • Niet iedereen hoeft leiding te geven. Praktische stappen voor luisteraars • Manager. Plan elke week twee korte aandachtgesprekken. Start met de collega waar de samenwerking stroef is en vraag expliciet door • Team. Spreek af dat je na lastige gesprekken even debrieft met je collega. Wat ging goed, wat kan beter • Medewerker. Voor elk moeilijk gesprek drie rustige ademhalingen met hand op buik. Tijdens het gesprek micro-pauzes inlassen https://www.bol.com/nl/nl/p/de-keuze/9200000095300852/?referrer=socialshare_pdp_www En Bureau Weerbaar & Veilig: https://bit.ly/4qjjZKf

Speelgoedwinkel
Maaike Verwer - CX Unwrapped

Maaike Verwer - CX Unwrapped

Gemaakt door: Maaike Verwer - CX Unwrapped Eerste aflevering: 07-12-2024

De podcast Maaike Verwer - CX Unwrapped heeft in totaal 13 afleveringen

Vorige aflevering

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

#13 - ???????????? ?????????????????????? ?????? ?????????? ?????? ???? ???????????? ???? ???????????? ?????? ???????????? ??????????????????.

Maaike Verwer - CX Unwrapped · 21-10-2025

00:00 00:46:56