'Waar macht en ambitie samenkomen, gaan de broekjes al snel uit', is de ervaring van de beste onthullingsjournalist van Nederland, Guido den Aantrekker. In zijn vorig jaar verschenen boek Primeurjager beschrijft hij gedetailleerd talloze ui ...
Marianne Zwagerman is schrijver en innovatiestrateeg en geeft haar visie op het medialandschap met een scherp oog voor onafhankelijkheid en goed besteed belastinggeld.
'Waar macht en ambitie samenkomen, gaan de broekjes al snel uit', is de ervaring van de beste onthullingsjournalist van Nederland, Guido den Aantrekker. In zijn vorig jaar verschenen boek Primeurjager beschrijft hij gedetailleerd talloze ui ...
Volgens de NOS zijn er 40.000 vermissingen per jaar in Nederland, waarvan ongeveer honderd mensen langer dan een jaar weg blijven. Natuurlijk wil je dat de politie, het leger, de koning desnoods, alles uit de kast trekt als jouw dierbare al ...
Jeroen van Inkel is net als zijn oude maatje Rob Stenders driftig op zoek naar zendtijd. De radio-iconen van de jaren 80 en 90 moeten nu met de pet in de hand rond op het mediapark, bedelend om een uurtje airtime. Plaatsmaken voor jong hoor ...
Niet alleen een beetje moe, die hele strijd kostte het bedrijf tien miljoen euro en de leidende positie als krant en nieuwsbedrijf. Daar lig jij natuurlijk niet wakker van, want jouw spel is nog niet uitgespeeld, je moet nog even de rest va ...
Columnist Martin Sommer schreef zaterdag in de Volkskrant over het klimaatbeleid: 'de politiek houdt open debat tegen; de journalistiek laat het afweten'. Die conclusie trok ik ook al eens; als het om klimaat gaat gedragen journalisten zich ...
Volgens de Persgroep bereikt zijn nieuwe dochter twee miljoen Nederlanders per maand die samen vijfentwintig miljoen gedigitaliseerde reclamefolders kijken. De folder van de Lidl is het populairst, gevolgd die van Albert Heijn en de Blokker ...
Terrorisme-professor Beatrice de Graaf vindt dat we maar eens moeten stoppen met aandacht besteden aan aanslagen. Een berichtje op pagina drie van de krant is voldoende. We moeten een voorbeeld nemen aan Israël, zegt de Graaf: 'Dat soort la ...
Onze nationale nieuwsorganisatie ging niet live. Drie tv netten, internet en een handvol themakanalen ter beschikking, maar geen speciale live uitzending. Net toen ik me daarover zat te verbijten zag ik een tweet van voormalig NPO-topman To ...
Paul Römer, directeur van de NTR hield dat pleidooi zaterdag in de Telegraaf. Hij rekende voor dat er twaalf procent meer zendtijd is als de reclame wegvalt. Belangrijker was zijn argument dat de NPO zou kunnen stoppen met kijkcijferhits al ...
Het Duitse Bertelsmann-concern zoekt een nieuw baasje voor de Nederlandse tak van G+J Media, het huis van succestitels als Glamour, JAN, Quest en Vogue. En de uitverkoop bij Sanoma, dat de laatste jaren al meer dan twintig titels van de han ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.