Bert van Son, founder van MUD Jeans, begon zijn carrière als productmanager van mannenoverhemden in Taiwan en heeft inmiddels meer dan 40 jaar ervaring in de kledingindustrie. In de loop der jaren zag hij deze veranderen in het hedendaagse milieuvervuilende fast-fashion-monster – zoals hij het zelf noemt. Tijdens een sabbatical bedacht hij dat het anders moest en besloot hij het meest verkochte en het meest vervuilende product uit de industrie aan te pakken: de spijkerbroek. In 2012 richtte hij Mud Jeans op, het “eerste en enige” circulaire spijkerbroekenmerk ter wereld. Een lastige markt die maakt dat Bert zijn onderneming weleens een hele dure hobby heeft genoemd. Vorig jaar droeg hij het stokje over aan een nieuwe CEO, al is hij nog steeds de spokesperson van het merk.
 

Gemaakt door: Wouter Boon Eerste aflevering: 06-05-2023
De podcast MerkPioniers heeft in totaal 21 afleveringen

Maker: Wouter Boon Datum: 10-09-2025
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.