De nieuwe MRA Agenda is in de laatste fase aanbeland. De 80%-versie van de agenda is voor wensen en opvattingen voorgelegd aan alle colleges, gemeenteraden en de beide Provinciale Staten in de Metropoolregio Amsterdam. Dit is een goed mome ...
30 gemeenten, 2 provincies en de Vervoerregio Amsterdam: samen vormen zij de Metropoolregio Amsterdam (MRA). De MRA werkt aan opgaven die gemeente- en provinciegrenzen overstijgen voor een toekomstbestendige regio. De doelstellingen zijn te vinden in de MRA Agenda, die in het najaar van 2024 weer wordt vernieuwd. Om u te informeren, inspireren en motiveren gaan wij elke drie weken in gesprek met onder anderen bestuurders, wetenschappers en het bedrijfsleven over belangrijke actuele thema’s voor de nieuwe MRA Agenda. Welke uitdagingen krijgt de regio de komende jaren voor de kiezen en welke belangrijke keuzes moeten worden gemaakt? Een vast onderdeel van de podcast is de rubriek ‘Rondje van de Regio’, waarin luisteraars iedere aflevering kunnen reageren op een stelling. Wilt u ook uw mening geven? Stuur dan uw inbreng of ideeën naar info@metropoolregioamsterdam.nl Wilt u meer informatie over de MRA of de nieuwe MRA Agenda, ga dan naar onze website www.metropoolregioamsterdam.nl
De nieuwe MRA Agenda is in de laatste fase aanbeland. De 80%-versie van de agenda is voor wensen en opvattingen voorgelegd aan alle colleges, gemeenteraden en de beide Provinciale Staten in de Metropoolregio Amsterdam. Dit is een goed mome ...
De nieuwe MRA Agenda is in een ‘80%-versie’ aangeboden aan de colleges, gemeenteraden en de beide Provinciale Staten in de Metropoolregio Amsterdam (MRA). Alle partijen hebben nu de gelegenheid voor het meegeven van wensen en opvattingen o ...
Het openbaar vervoer staat onder druk. Het herstel van het aantal reizigers in het OV blijft na de coronapandemie achter in vergelijking met andere vormen van vervoer. Bovendien kampen OV-bedrijven met personeelstekorten en zijn grote inve ...
Bedrijventerreinen spreken vaak maar weinig tot de verbeelding. Veelal zijn het terreinen aan de rand van een gemeente, waar bezoekers alleen komen als ze er echt moeten zijn. Maar dat beeld is langzaam aan het veranderen. Niet alleen zijn ...
Nederland wil in 2050 volledig circulair zijn. In een circulaire economie worden gebruikte grondstoffen weer ingezet voor nieuwe producten. De samenwerking van overheden in de Metropoolregio Amsterdam (MRA) draagt bij aan de omschakeling n ...
In 2030 moet Nederland 55% minder broeikasgassen uitstoten in vergelijking met 1990. Een groot deel van de CO2-uistoot wordt veroorzaakt door de bouwsector. Wanneer staal en beton worden vervangen door hout, draagt dat fors bij aan vermind ...
Hoe gezond zijn de 2,6 miljoen inwoners van de Metropoolregio Amsterdam (MRA)? En hoe groot zijn de verschillen rond gezondheid binnen én tussen de gemeenten in de regio? De mate waarin mensen toegang hebben tot een gezond leven is een ind ...
Toerisme is een belangrijke bron van inkomsten en tegelijkertijd een bron van zorg in de Metropoolregio Amsterdam (MRA). Het economisch belang van toerisme is groot, terwijl op sommige plekken die veel bezoekers trekken de leefbaarheid ond ...
De afgelopen decennia is zoveel gebouwd in de Metropoolregio Amsterdam (MRA), dat water steeds meer in de knel is gekomen. Met de nodige plannen die nog op stapel staan, is het dan ook nodig om ruimte voor water vrij te maken. ‘Waar is rui ...
In het programma ‘Een Thuis voor Iedereen’ slaan overheden en andere partijen de handen ineen om ervoor te zorgen dat er in 2030 voldoende huisvesting is voor kwetsbare groepen woningzoekenden. Een grote groep zogenoemde ‘aandachtsgroepen’ ...
Disclaimer:De podcast artwork geembed op deze pagina is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast en is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl.