Aflevering Betere Lessen: Randvoorwaarden En Ondersteuning

Betere lessen: randvoorwaarden en ondersteuning
· Aflevering van de podcast: Minder uren, betere lessen?

We hebben hoge verwachtingen van leraren als het gaat om de kwaliteit van hun lessen, maar er is nauwelijks tijd om goede lessen voor te bereiden. Kernvraag van de podcastreeks is of het verlagen van het aantal lesuren van leraren ten gunste van (gezamenlijke) ontwikkeltijd kan bijdrage aan betere lessen. In deze derde aflevering staan we stil bij de vraag wat leraren nodig hebben om samen betere lessen te ontwerpen. Hoe zorg je dat leraren de vrijgekomen tijd gebruiken om gezamenlijk te werken aan kwaliteit van lessen, en wat is daarvoor nodig aan ondersteuning? Rond deze vraag gaan we in gesprek met Ida Oosterheert, universitair hoofddocent aan de Docenten Academie van de Radboud Universiteit en Richard van den Berg, lid van de schoolleiding en opleider bij Academie Tien. Deze reeks wordt mogelijk gemaakt door het Centre of Expertise Urban Education van de HvA en het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek NRO. Wil je meer weten of met ons in gesprek over de reeks of over de aflevering? Kijk op www.hva.nl/minderurenbeterelessen.

Minder uren, betere lessen?

Minder uren, betere lessen?

Gemaakt door: Minder uren, betere lessen? Eerste aflevering: 06/10/2022

De podcast Minder uren, betere lessen? heeft in totaal 9 afleveringen

Vorige aflevering

Leeropbrengsten: lestijd of leskwaliteit?

Leeropbrengsten: lestijd of leskwaliteit?

Maker: Minder uren, betere lessen? Datum: 08/11/2022

Volgende aflevering

Curriculum: voorschrift of keuzepalet

Curriculum: voorschrift of keuzepalet

Maker: Minder uren, betere lessen? Datum: 20-12-2022

Soortgelijke podcasts

Disclaimer:De podcast artwork geembed op deze pagina is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast en is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl.

Betere lessen: randvoorwaarden en ondersteuning

Minder uren, betere lessen? · 29-11-2022

00:00 00:34:43