Het doel bij de komende verkiezingen is om de grootste kleine partij te worden. Daar zou je zo'n vijf zetels voor moeten halen, denken ze bij VOLT. Vijf is meer dan een verdubbeling; nu telt de Tweede Kamerfractie twee zetels. Dus dit doel is ambitieus. En misschien mag dat ook wel. Toen de partij voor het eerst meedeed met de verkiezingen kwamen ze meteen met drie zetels in de Kamer. En nu de VVD definitief de afslag heeft genomen naar rechts-conservatief, zouden er ook wat verweesde progressieve liberalen moeten zijn, die op VOLT willen stemmen. Zou je denken. Campagneleider bij VOLT is Anna Strolenberg. Deze week stuurt zij de verkiezingsposter naar de drukker. Bovendien wordt er nog hard gewerkt aan het verkiezingsprogramma. VOLT wil een Europese partij zijn. Dat betekent dat niet alleen Nederlanders, maar ook Belgen en Spanjaarden kunnen meeschrijven aan het Nederlandse verkiezingsprogramma. Dat de partij zich focust op de inhoud, en bijvoorbeeld wars is van microtargeting, ziet Strolenberg wel als een risico bij verkiezingen. Maar dat is nou eenmaal de partij die zij willen zijn. Wel komt er meer aandacht op hoe de boodschap verpakt wordt. Het woord radicaal maakt bijvoorbeeld plaats voor het woord vernieuwing. Deze aflevering is gemaakt door Leendert Beekman en Mark Beekhuis. Te gast is de campagneleider van VOLT, Anna Strolenberg See omnystudio.com/listener for privacy information.
Gemaakt door: BNR Nieuwsradio Eerste aflevering: 25-03-2022
De podcast Newsroom Den Haag | BNR heeft in totaal 984 afleveringen
Maker: BNR Nieuwsradio Datum: 18-07-2025
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.