Aflevering 93. Cognitieve Dissonantie; Waarom Bijna Alle Veranderingen Mislukken?

· Aflevering van de podcast: No More Boring Learning

Het doel van elke L&D-er is een positieve gedragsverandering. Voor een L&D-er voelt dat als fijn en waardevol, maar bij deelnemers of klanten creëert dat bijna altijd cognitieve dissonantie. Jeanne en Jan-Peter bespreken dit fenomeen, beschreven in 1957 door Leon Festinger, en welke strategieën mensen hebben om hieraan te ontsnappen. Slechts één strategie helpt bij het L&D doel; luister om te horen welk fenomeen dit is en hoe dit in te zetten. Wil je meepraten, laat een voice berichtje achter: https://www.speakpipe.com/brainbakery

Speelgoedwinkel
No More Boring Learning

No More Boring Learning

Gemaakt door: Brain Bakery Eerste aflevering: 04-04-2022

De podcast No More Boring Learning heeft in totaal 196 afleveringen

Vorige aflevering

92. De acht stappen om een krachtige oefening te ontwerpen.

92. De acht stappen om een krachtige oefening te ontwerpen.

Maker: Brain Bakery Datum: 02-04-2022

Volgende aflevering

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

93. Cognitieve dissonantie; waarom bijna alle veranderingen mislukken?

No More Boring Learning · 09-04-2022

00:00 00:19:38