In dit gesprek tussen Dick Veerman en Brigitta Hogenes (Albert Heijn) gaat het over verantwoordelijkheid nemen, boeren en voedselproductie zichtbaar maken en hoe een supermarkt misschien wel beter aanvoelt en vertaalt wat Nederlanders samen willen dan de politiek. “Verantwoordelijkheid moet je nemen,” zegt Hogenes. En wat gebeurt er als NGO’s te veel druk zetten op die verantwoordelijkheid? En hoe ga je om met het feit dat een één-ster-kip slechter scoort op CO2-uitstoot dan een plofkip? Luister en ontdek waarom Dick de supermarkt vergelijkt met de klassieke Griekse agora (de oorsprong van onze democratie) en hoe Brigitta daarop reageert. Wil je doorpraten over dit onderwerp? Meld je dan aan voor het Foodlog Café @ op 2 oktober 2025 van 16.00-18.00u: ?https://mailchi.mp/foodlog/oktober_2025? Wil je onze podcast steunen? Dat kan met een donatie via een Tikkie: ?https://tikkie.me/pay/FoodlogMedi/qgz3xDRUAru9p2xVwHfcmp
Gemaakt door: Foodlog Media Eerste aflevering: 12-11-2024
De podcast Studio Foodlog heeft in totaal 60 afleveringen
Maker: Foodlog Media Datum: 01-09-2025
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.