Aflevering #2 Gepersonaliseerde Marketingcommunicatie: Avg, Privacy En Ethiek

#2 Gepersonaliseerde marketingcommunicatie: AVG, privacy en ethiek
· Aflevering van de podcast: SWOCC

Gepersonaliseerde marketingcommunicatie is het aanpassen van marketingcommunicatie aan onze persoonlijke kenmerken, interesses en gedrag op basis van consumentendata. De mogelijkheden van personalisatietechnieken staan op gespannen voet met wat gewenst is. Bedrijven stellen zichzelf daarom steeds vaker ethische vragen: wanneer mag je personaliseren en wanneer wil je personaliseren? Waar ligt de balans tussen wat er technisch mogelijk is met consumentendata en wat er gewenst is in personalisatie? En wat is de rol van AVG hierbij? Joanna Strycharz (universitair docent Persuasieve Communicatie aan de Universiteit van Amsterdam), die haar promotieonderzoek over dit thema heeft uitgevoerd, gaat hierover in gesprek met Joost Augusteijn (Consultant Branding & Reputation bij MarketResponse en Raad van Advies lid van SWOCC).

SWOCC

SWOCC

Gemaakt door: SWOCC Eerste aflevering: 05/06/2022

De podcast SWOCC heeft in totaal 5 afleveringen

Soortgelijke podcasts

Disclaimer:De podcast artwork geembed op deze pagina is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast en is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl.

#2 Gepersonaliseerde marketingcommunicatie: AVG, privacy en ethiek

SWOCC · 16-03-2021

00:00 00:22:52