We gaan in gesprek met Bas Komen, verantwoordelijk voor de retail media activiteiten bij Albert Heijn, over zijn carrière in digitale marketing en de ontwikkelingen binnen retail media. Bas deelt zijn ervaringen bij TomTom, Cloetta en Albert Heijn, en legt uit hoe retail media evolueert van een puur conversiegericht kanaal naar een volwaardige speler in de mediamix. • Bas' carrière begon bij TomTom waar hij in een internationale omgeving werkte en alle kneepjes van e-commerce leerde • Bij Cloetta werd hij verantwoordelijk voor de digitale transformatie van een traditioneel FMCG-bedrijf • Nu leidt Bas bij Albert Heijn teams gericht op media voor adverteerders via een mediabureau, self-service platform en marketing • Albert Heijn profileert zich als een volwaardige publisher met NMO-certificering en validatie via brancheorganisaties • Met ROPO (Research Online, Purchase Offline) kan Albert Heijn meten als klanten online oriënteren en offline kopen • Ook niet-endemische adverteerders (merken die niet in de supermarkt verkocht worden) krijgen steeds meer ruimte • Albert Heijn focust sterk op het meten van incrementele effecten van media door controlemetingen in winkels • Bas geeft als belangrijkste advies: wees nieuwsgierig en durf in het diepe te springen Blijf op de hoogte door naar vakgenoten.com te gaan.
Gemaakt door: Marc & Gijsbert Eerste aflevering: 30-04-2023
De podcast Vakgenoten heeft in totaal 19 afleveringen
Maker: Marc & Gijsbert Datum: 27-04-2025
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.