Werkt je onderneming in tijden van oorlogsdreiging beter samen met de wapenindustrie of juist niet? Maak je in de vakantieregeling van je organisatie een uitzondering voor medewerkers met een migratieachtergrond en andere vakantiebehoeften? Spreek je je als onderneming uit over geopolitiek of maatschappelijke hangijzers of ben je daarin beter terughoudend? Onder invloed van een kritische samenleving worden bedrijven steeds vaker uitgedaagd om duidelijke morele standpunten in te nemen in ethische kwesties. Maar goed doen voor iedereen, is moeilijk in een diverse, complexe samenleving waarin almaar meer zaken moreel gevoelig lijken te liggen. Of het nu gaat om wat je eet, wat je koopt, waar je werkt, welke woorden je gebruikt… het wordt steeds vaker afgewogen op de morele schaal. Ethisch ondernemen draait meer dan ooit over het afwegen van waarden en opties in plaats van het vasthouden aan gedragsnormen en procedures. Maar hoe pak je dat als organisatie goed aan? Hierover buigt Etion-bedrijfsfilosoof Jochanan Eynikel zich in zijn nieuwste boek ‘Morele Intuïtie’. Naar aanleiding daarvan is hij hier vandaag te gast op de podcast bij #ZigZagHR Brainpickings. Veel kijk- en luisterplezier! +++ Honger naar meer? - SCHRIJF JE IN VOOR DE NIEUWSBRIEF - BLIJF OP DE HOOGTE VAN ALLE HR-ACTUA - ABONNEER JE OP HET #ZIGZAGHR BOOKAZINE It's a great time to be in HR! +++ Opgenomen bij Telenet - Mechelen
Gemaakt door: Lesley Arens Eerste aflevering: 22-05-2022
De podcast #ZigZagHR Brainpickings heeft in totaal 600 afleveringen
Maker: Lesley Arens Datum: 11-09-2025
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.