Het is steeds moeilijker om de aandacht van de consument via traditionele kanalen vast te houden. Het online domein wint. Tiny Riot speelt daar als digital format agency, opgericht onder de vleugel van Fremantle Media, goed op in. Managing director Arthur Clement komt oorspronkelijk uit de traditionele tv-wereld, maar heeft de switch gemaakt naar de digitale wereld. Leer van zijn ondernemerslessen! Redactioneel vs. Commercieel In de traditionele media zag Clement dat de commerciële en redactionele tak ‘keihard’ gescheiden zijn. Als we kijken naar brands, die steeds vaker zelf de rol als uitgever op zich nemen en content gaan maken en verspreiden, is sponsored entertainment key. Hoe breng je redactioneel en commercieel bij elkaar? Clement: ‘Branded content, betekent voor mij dat je de content van een ander ‘branded’ maakt. Sponsored entertainment is veel meer zelf content maken. Maar dat moet je wel voor de doelgroep doen en niet voor het merk zelf.’ Zijn advies? Plak je merk niet op het kanaal van een YouTuber, maar zet talent in op je eigen platform en bouw een eigen publiek. Hij heeft nog meer tips en tricks voor je in petto. Check de hele aflevering!
Gemaakt door: 7DTV Eerste aflevering: 05-06-2022
De podcast 7DTV | Het #1 YouTube en Podcast kanaal voor Ondernemers heeft in totaal 675 afleveringen
Maker: 7DTV Datum: 23-06-2017
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.