Bladendokter podcast

Bladendokter

Bladendokter

'Komt een Blad bij de Dokter' is een podcast over media innovatie van Bladendokter.nl. Een online magazine over media-innovatie, afkomstig van het gelijknamige adviesbureau.

  • Podcast gepubliceerd op: 1/21/2020 12:33:43 PM
  • Maker: Carolien Vader
  • Taal: nl
  • Laatste RSS update: 4/25/2024 3:25:00 AM
  • Datum eerste aflevering: 6/25/2016 5:49:38 AM
  • Datum laatste aflevering: 4/9/2024 1:00:00 AM

60 Afleveringen

  • 00:58:40

    Artificiële intelligentie is een hot topic in media en journalistiek. AI is een verzamelnaam voor tools die op sommige redacties al worden gebruikt om tekst en illustraties te genereren, om onderzoeksjournalistiek te vergemakkelijken, om l ...

  • 00:41:25

    In gesprek met schrijver en activist Janice Deul wordt in deze podcast gesproken over het onderwerp diversiteit en inclusie in de media. Over de veranderende cultuur bij veel redacties en over de weg die is afgelegd op daar te komen. Janic ...

  • 00:40:51

    Marscha Krouwel vertelt in deze podcast over de strategie voor Hearst Netherlands voor de komende jaren. De focus bij Hearst ligt op het uitbreiden van online bereik en digitale verdienmodellen. Data-analyse en dataverrijking spelen daarbi ...

  • 00:29:24

    Peter Wiegman, van Het Medialoket, deed onderzoek naar media in 2030 en daar schreef hij een rapport over, getiteld: Media 2030, een verkennende studie naar het mediagedrag in 2030. De visie op de mediaconsumptie in 2030 is gebaseerd op ee ...

  • 00:44:23

    LIDNA. is een van de grootste magazine merken in Nederland. Toch zit de groei en de toekomst van dit merk vooral in de online kanalen. Online hoofdredacteur Irene de Bel legt in deze podcast welke uitdagingen er waren bij het samenvoegen v ...

  • 50:58

    #45 Nieuwsbrieven

    27-06-2021

    De meeste mediamerken hebben dus ook één of meerdere nieuwsbrieven. Maar ook steeds meer journalisten starten hun eigen nieuwsbrieven en worden daarmee uitgever van hun eigen verhalen. En dat kan interessant zijn, zeker als je een betaalde ...

  • 47:03

    Jaap van Zessen is chef Digitaal bij het AD. Hij heeft met zijn plannen van het AD het grootste online medium van Nederland gemaakt. Een digitale transformatie die vijf jaar duurde en waarbij data centraal staat. Belangrijke vraag: Hoe heef ...

  • 44:29

    Barbara van Erp van Saar Magazine vertelt over de nieuwe uitgeefstrategie. Daarin wordt er afscheid genomen van advertentie-inkomsten en gezocht naar nieuwe verdienmodellen, waarin de lezer centraal staat. Saar magazine start in 2021 met ni ...

  • 47:28

    In deze aflevering gaan Carolien Vader en Jonas Nouwen met elkaar in gesprek over een veel voorkomende vraag bij uitgevers: hoe blijf je als mediamerk relevant?In de podcast ‘Komt een Blad bij de Dokter’ van Bladendokter gaat Carolien Vader ...

  • 56:24

    Kek Mama heeft onder leiding van Helene van Santen een enorme groei gekend, vooral op het gebied van bereik. Online traffic steeg het afgelopen jaar met 275%. Er werden nieuwe merk extensies gelanceerd zoals een videokanaal, een podcast en ...

Vorige Volgende

Disclaimer:De podcast artwork geembed op deze pagina is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast en is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl.

00:00