Aflevering Dark Sky Terschelling En De Vgz Nieuwsshow

· Aflevering van de podcast: De Contentshow

Voor de eerste editie hebben we twee absolute toppers. Wim Vis (VGZ) en Isabel Mosk (Terschelling) gingen onlangs met overtuiging aan de haal met prijzen bij de Grand Prix Content Marketing Awards. Wim Vis: de Nieuwsshow van VGZ Hoe maak je interne communicatie écht leuk om te maken en te consumeren? Wim Vis en zijn team bij VGZ hebben een antwoord. Elke drie weken maken ze een interne nieuwsshow bij VGZ. Laagdrempelig, met een laag budget en veel redactionele vrijheid.. En vooral: met heel veel liefde voor het (communicatie)vak. Bij de Grand Prix Content Marketing won de case goud in de categorie B2E en een bekroning in de categorie video.  Uit het juryrapport: Authentieker dan dit wordt het niet, en daarom werkt het. Deze case toont aan dat creativiteit, doorzettingsvermogen en lef wel degelijk worden beloond! Ontwapenend leuk, puur en charmant, een toonvoorbeeld van mooie content maken met weinig geld. Hier zaten we met een glimlach naar te kijken. Plus: hele mooie resultaten, zowel kijkcijfers als de impact.  Isabel Mosk: Dark Sky Terschelling Doe eens je ogen dicht. Stel je voor dat je een contentcampagne mag bedenken voor Terschelling.  Het doel: meer toeristen aantrekken buiten het zomerseizoen. Aan welke onderwerpen denk je? Rust, ruimte? Yoga-retraites? Schapen hoeden? Isabel Mosk maakte een hele andere, gedurfde keuze samen met de Stichting Terschellinger Ondernemerfonds: als unique selling point werd gekozen voor Dark Sky Terschelling. Want blijkbaar kun je bijna nergens in Europa zo goed de sterrenhemel zien als boven Terschelling. Origineel, toch? Het motto van Isabel: ‘Als je niet kiest, word je niet gekozen.’ En het werkte ook nog, want Terschelling haalde aantoonbaar meer overnachtingen en toerisme-euro’s binnen dankzij deze content marketing-campagne. In de Grand Prix Content Marketing ging Terschelling ervandoor met de gouden award in de categorie Campagne. Wat vond de jury? Deze case is uniek op alle fronten: zelfs het unique selling point is uniek. Er is lef voor nodig om je te committeren aan een commerciële doelstelling, namelijk meer overnachtingen op het eiland. Daar komt bij dat de content ook echt oogstrelend mooi is.

Speelgoedwinkel
De Contentshow

De Contentshow

Gemaakt door: CS, het Genootschap van Contentstrategen Eerste aflevering: 01-05-2025

De podcast De Contentshow heeft in totaal 2 afleveringen

Volgende aflevering

Content voor een verzadigd internet en AI-tools die je niet kunt missen

Content voor een verzadigd internet en AI-tools die je niet kunt missen

Maker: CS, het Genootschap van Contentstrategen Datum: 22-04-2025

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

Dark Sky Terschelling en de VGZ Nieuwsshow

De Contentshow · 27-03-2025

00:00 00:54:46