Aflevering Minder Verkopers, Meer Online Marketing – Hans Molenaar

· Aflevering van de podcast: de Erno Hannink Show | Betere Beslissingen, Beter Bedrijf

Vandaag het gesprek met Hans Molenaar. Hans Molenaar is directeur Beeckestijn Business School, het instituut in Nederland op het gebied van digitale marketing en customer management. Daarnaast is hij als ondernemer actief in recreatieparken en een tweetal startups. Hij is tevens voorzitter van de PIM Marketing Literatuurprijs. In het verleden heeft hij zowel voor grote corporates (AT&T, NCR en Royal Bank of Scotland) als startups (Novis, 404-network, Selligent, E-banking solutions en Hanco) internationale marketing- en salesposities vervuld. Welke boeken je het beste leest als je aan de slag wil met online marketing Waarom online marketing noodzakelijk is voor B2B bedrijven De kansen van online marketing internationaal en de bedreigingen Waarom er minder verkopers nodig zijn in het MKB   Veel plezier met de inzichten van Hans.   Episode 135 Show Notes Je hier met Hans verbinden: www.beeckestijn.org Er is ook een case study video van de website van Beeckestijn Business School Transcriptie Erno: Ik zit hier vandaag met Hans Molenaar en hij is directeur van Beeckestijn Business School. Wat doe jij precies Hans? Hans: Het belangrijkste wat ik doe voor mensen is het creëren van  randvoorwaarden om een goede opleidingen neer te kunnen zetten. Ik ondersteun het management om de opleidingen te verbeteren maar zorg ook voor een optimale customer service zodat die op de juiste manier antwoord kan geven op de gestelde vragen. De belangrijkste vraag is natuurlijk welke opleiding de persoon moet volgen. Ik zorg ervoor dat alles in goede banen wordt geleid. Erno: De opleidingen die je het meeste geeft, over welke onderwerpen gaan die? Hans: We doen veel rond customer experience, dat is het inzicht geven in hoe een klant de reis van oriëntatie tot afname doorloopt. Ook kijk je naar hoe die merkwaarde optimaal naar voren kan komen. Het waarmaken van het werk wat moet leiden tot loyale klanten. Hier hebben we grote en kleine opleidingen in. Een ander belangrijk onderwerp is online marketing. Hoe maak je een goed marketingplan met een social media onderdeel. Ook kijkt men naar de analytics. Het is een strategische maar ook een uitvoerende opleiding, waar ook bijvoorbeeld video maken bij hoort. Een bewerkelijk vak. Erno: Wat is er dan zo bewerkelijk aan? Hans: Je moet zorgen voor een goede website, je moet ervoor zorgen dat je op social media op een zinvolle manier duidelijk maakt wat je aan het doen bent. Ook e-mail marketing is van belang, hoe stuur ik de mails naar de juiste mensen. Een ander onderwerp is digital advertising, hoe zorg je ervoor dat de boodschap terecht komt bij de mensen die zich nog aan het oriënteren zijn. Het is een hoop werk. Erno: Hoe kan ik dit als ondernemer nou goed bijhouden? Mijn product of dienst is natuurlijk de hoofdzaak. Hans: Ondernemers moeten zich gaan realiseren dat het geen bijzaak meer is. Je kan het natuurlijk uitbesteden, maar als je het zelf doet moet je goed gaan nadenken waar je klanten zitten, zeker in een B2B. Een makkelijk begin is e-mail of LinkedIn om je content te verspreiden. Geen enkel onderneming kan zich veroorloven om online zichtbaar te zijn. Je moet naar buiten treden. Erno: Dat zit niet in iedereen natuurlijk, ik ken een aantal ondernemers die het moeilijk vinden om video's te maken of met klanten te communiceren. voor hen is dit erg lastig. Hans: Je kunt natuurlijk niet alles, het makkelijkste is om dan bijvoorbeeld iemand anders er een dag in de week aan te laten werken. Het begint natuurlijk bij de website, sommige ondernemers stoppen veel geld in kaartjes en brochures maar de website is ondermaats. Met een eenvoudige Wordpress site kun je tegenwoordig al best veel. Online zitten veel klanten, je hebt de keus om met hen de connectie aan te gaan. Op lange termijn is online zichtbaarheid van levensbelang. Erno: In een presentatie gaf  je onlangs aan dat je je zorgen maakte over de online marketeer....

Stem website va het jaar
de Erno Hannink Show | Betere Beslissingen, Beter Bedrijf

de Erno Hannink Show | Betere Beslissingen, Beter Bedrijf

Gemaakt door: Erno Hannink Eerste aflevering: 07-12-2019

De podcast de Erno Hannink Show | Betere Beslissingen, Beter Bedrijf heeft in totaal 593 afleveringen

Vorige aflevering

Take your shot and grow your business – Robin Waite

Take your shot and grow your business – Robin Waite

Maker: Erno Hannink Datum: 19-10-2017

Volgende aflevering

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

Minder verkopers, meer online marketing – Hans Molenaar

de Erno Hannink Show | Betere Beslissingen, Beter Bedrijf · 26-10-2017

00:00 42:15