Aflevering Waarom Kiest De Klant Voor Jou? De Belangrijkste Usability Vraag – Karl Gilis

· Aflevering van de podcast: de Erno Hannink Show | Betere Beslissingen, Beter Bedrijf

Vandaag het gesprek met Karl Gilis. PPC Hero zet Karl op de 3de plaats in hun wereldwijde rangschikking van meest invloedrijke usability en conversie optimalisatie specialisten. Karl is de G in AGConsult, een Belgisch bedrijf gespecialiseerd in gebruikersonderzoek, informatie-architectuur, conversie optimalisatie en digitale groei. Sinds 2001 maakt hij websites succesvoller op basis van onderzoek en feiten. Tot de klanten van AGConsult behoren 10 van de 100 grootste bedrijven ter wereld. Bedrijven als Coolblue, Carglass, AXA, Tui, Suzuki en Corendon bellen AGConsult als ze hun online omzet een duw willen geven. Karl geeft les aan verschillende universiteiten en spreekt jaarlijks op zo’n 50 conferenties overal ter wereld.   We hebben het over zijn eerste bedrijf dat hij kocht en weer verkocht. De eerste grote usability ontdekking op zijn eigen website De belangrijkste growth hacks voor zijn bedrijf 50% van je tijd investeren in zichtbaarheid Meest absurde sollicitatiegesprek alle tijden en zij werd mede eigenaar De fotoreizen naar Namibie. Veel plezier met de inzichten van Karl .     Episode 136 Show Notes Je hier met Karl verbinden: Twitter Linkedin www.agconsult.com Facebook https://www.youtube.com/watch?v=yO_q3Jm9N5Y https://www.youtube.com/watch?v=sh2O4EMrk6g https://www.youtube.com/watch?v=F5x6ilNpfDo Transcriptie Erno: Je bent nu zo'n 15 jaar bezig met usability, hoe ben je daar in  beland? Karl: Eigenlijk per toeval. Ik ben begonnen met werken bij een web agency en heb dat daarna overgenomen. Het probleem was dat er weinig klanten waren op websites, het was 1996. Ik ben toen begonnen met een hobbywebsite over computers. Ik verdiende toen wat geld via advertenties en heb toen geleerd dat wanneer je dingen eenvoudig maakt, dan blijven mensen langer op je website en lezen ze je artikelen meer. Ik kende toen het woord usability nog niet. Ik zag dat veel websites slecht waren en op die manier ben ik in de business beland. Erno: Daar zitten veel aanknopingspunten in. Je werkte bij een web agency en dat heb je overgenomen? Karl: Ja, dat was tijdens het begin van het internet in België, volgens mij was ik internet abonnee 142 in België. Het probleem was dat er weinig klanten waren op websites, maar ik heb het wel overgenomen. Zij maakten websites, alleen vooral wat de designers mooi vonden. Ik stond daar niet echt achter. Ik had toen het eerste Flash intro gemaakt en dat vond iedereen erg mooi alleen leek het wel alsof de website alleen daarom draaide. Toen ik dat weg haalde, hadden we ineens veel meer bezoekers. Het gaat om wat de bezoeker fijn vindt. Erno: Daar kan ik me in vinden, hoe kwam je erbij om het bedrijf over te nemen? Karl: Ik had er erg veel werk in gestoken, het was maar een klein bedrijfje, en ik dacht kom! Ik heb toen de aandelen overgenomen. Erno: Heb je dat toen ook weer verkocht? Karl: Ja, ik deed het werk graag maar was liever ondernemer dan bedrijfsleider. Toen we 20 mensen in dienst hadden, vond ik dat nogal veel tijd innemen, dingen zoals administratie.  Het maakte mij niet meer gelukkig. Erno: Je hebt nu een bedrijf, AG consult en je hebt bijna 10 mensen in dienst. Je doet dat samen met Els Aerts Karl: Ja, Els was in mijn vorige bedrijf werknemer en we zijn samen dit bedrijf begonnen, met de intentie om geen werknemers te hebben. Alleen werden we wat ouder en de materie complexer. We konden het niet meer alleen omdat er erg veel vraag was. 10 mensen is perfect, of we verder willen uitbreiden weten we nog niet. Erno: Je bent erg bekend en de vraag zal alleen maar toenemen. Karl: Ja, dat klopt. Ik heb echter de ambitie niet meer om een groot bedrijf met veel werknemers te hebben. Ik vind het erg leuk om te spreken en de juist klanten te helpen, niet het grootste bedrijf te worden. Erno: Wat zijn voor jou de beste klanten? Karl: Een goede vraag,

Stem website va het jaar
de Erno Hannink Show | Betere Beslissingen, Beter Bedrijf

de Erno Hannink Show | Betere Beslissingen, Beter Bedrijf

Gemaakt door: Erno Hannink Eerste aflevering: 07-12-2019

De podcast de Erno Hannink Show | Betere Beslissingen, Beter Bedrijf heeft in totaal 593 afleveringen

Vorige aflevering

Minder verkopers, meer online marketing – Hans Molenaar

Minder verkopers, meer online marketing – Hans Molenaar

Maker: Erno Hannink Datum: 26-10-2017

Volgende aflevering

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

Waarom kiest de klant voor jou? De belangrijkste usability vraag – Karl Gilis

de Erno Hannink Show | Betere Beslissingen, Beter Bedrijf · 02-11-2017

00:00 50:59