FSIN podcast

FSIN Podcast

FSIN Podcast

Het FSIN analyseert en duidt de toekomst van de totale foodmarkt aan de hand van cijfers en trends in alle hoofd- en subkanalen, zowel Out of Home als At Home. In de FSIN podcast bespreken we wekelijks de actuele onderwerpen uit de foodsector en spreken wij met experts die hun visie delen.

  • Podcast gepubliceerd op: 7/3/2022 1:11:23 AM
  • Maker: Laila Echternach
  • Taal: nl
  • Laatste RSS update: 5/7/2024 2:25:00 PM
  • Datum eerste aflevering: 4/1/2020 12:45:33 PM
  • Datum laatste aflevering: 6/29/2022 5:00:58 PM

38 Afleveringen

  • 00:08:47

    De coronapandemie heeft gezorgd voor een extreme groei in de online levensmiddelenverkoop. De lijst wordt aangevoerd door AH.nl, gevolgd door Jumbo.com en Picnic. Ook het aantal gemakswinkels steeg aanzienlijk. --- Send in a voice mess ...

  • 00:11:34

    De maatschappelijke tweedeling groeit. Mensen onderaan de sociale ladder of in een onzekere positie op de arbeidsmarkt ervaren een steeds grotere kloof tussen zichzelf en de rest van de bevolking: de haves en de havenots. Deze groeiende kl ...

  • 00:08:31

    De groeiende maatschappelijke tweedeling tussen arm en rijk heeft de weg vrijgemaakt voor een nieuwe manier van consumeren: premium mediocre, oftewel middelmatige luxe. Het is het nastreven van een gewenste levensstijl met de middelen die ...

  • 00:08:34

    Overgewicht is een van de grootste gevaren voor onze volksge- zondheid. In 2030 is 55% van de volwassen bevolking in Nederland te zwaar. Dat komt neer op 8,3 miljoen Nederlanders. De ambitie van het Nationaal Preventieakkoord is om het per ...

  • 00:10:53

    Qua omzet en marktaandeel mag de deliverymarkt in 2030 volwassen zijn, dat geldt zeker niet voor het verdienmodel en de organisatie van de bezorgmarkt. Consolidatie en samenwerking zijn onvermijdelijk om de grote uitdagingen - hoge kosten, ...

  • 00:06:48

    Door uitstelgedrag en meal prep fatigue wordt gemak in de komende tien jaar het belangrijkste motief voor de consument om eten te kopen. Van de €80 miljard die de consument in 2030 aan eten besteedt, valt €27,5 miljard onder gemak. In 2019 ...

  • 00:05:59

    Klassieke Horeca staat voor de uitdaging om de nasleep van corona achter zich te laten en vol de strijd aan te gaan met Foodretail. Prijsverhogingen - hoe begrijpelijk ook - zijn riskant door de grotere prijselasticiteit van de horeca en d ...

  • 00:08:29

    Nederland staat aan de vooravond van een groene inhaalslag. De overheid neemt hierin het voortouw, het bedrijfsleven volgt. De consument blijft hybride, ook al groeit de bezorgdheid over het klimaat. Als burger vinden we duurzaamheid belan ...

  • 00:07:54

    De Nederlandse bevolking verandert. De Gemaksgeneraties vertegenwoordigen een steeds groter deel van de bevolking, de vergrijzing zet door, het aantal eenpersoonshuishoudens groeit, net als de verstedelijking en de arbeidsparticipatie van ...

Vorige Volgende

Disclaimer:De podcast artwork geembed op deze pagina is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast en is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl.

00:00