Audio, zoals podcasts en (online) radio blijft onverminderd aantrekkelijk voor adverteerders. In het derde kwartaal van 2025 staken ze maar liefst voor 55,3 miljoen euro in audioreclame. Dat is een groei van 8,7 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Radio blijft nog altijd het belangrijkste kanaal, met een besteding van 45,8 miljoen euro aan reclamespots. Dat blijkt uit cijfers van Audify.
Branded content groeit ook sterk. Die markt vertegenwoordigt nu 3,2 mijoen euro. Maar podcasts breken alle records: adverteerders kochten daar voor 3,3 miljoen euro aan reclame. Dat audio zoveel meer waard wordt, komt vooral door de nieuwe deelnemers in de markt. Adverteerders krijgen een beter beeld van wat audio oplevert.
De grootste adverteerders van ons land zijn ALDI, KPN, Jumbo, Odido en Kruidvat. Naar verwachting zullen die merken nog meer geld in (online) audio steken. Volgens Audify zien adverteerders radio als de ‘meest menselijke vorm van communicatie.’