De afgelopen tijd werd er flink geschoven in de programmering van Radio Veronica. De zender kreeg onder meer een nieuwe ochtendshow met Gerard Ekdom en een nieuwe middagshow met Wouter van der Goes en Frank van ‘t Hof. Eigenaar Mediahuis heeft nu ook flink geïnvesteerd in een likje verf: de zender krijgt nieuwe vormgeving en een nieuwe slogan.
Waar de afgelopen jaren de slogan ‘We. Love Music’ was, is dat nu ‘Join The Club’. Die slogan moet een clubhuisgevoel uitstralen. De nieuwe jingles moeten daarbij helpen en zijn gemaakt door PURE Jingles. Die keuze is opvallend, want de afgelopen jaren kwamen de jingles van Sonic Spring, het bedrijf van Veronica-dj Maurice Verschuuren.
Met de totale vernieuwing hoopt Mediahuis de weg naar boven weer te vinden met Veronica. Lange tijd had de zender te kampen met dalende luistercijfers. Inmiddels stelt zendermanager Robbert-Jan van de Velde orde op zaken, en ziet Veronica de cijfers weer voorzichtig aan stijgen.