De DAB- en online zender 4EVER49 Radio heeft een nieuwe programmering en een nieuw format. Het station kiest nu bewust voor een compacter programmaformat met alleen nog maar de grootste Engelstalige hits uit de 60’s, 70’s en 80’s.
Met 4EVER49 gaat het al sinds de oprichting ervan niet goed. De zender behaalt consequent geen marktaandeel. Om het tij te keren, heeft het station Thijs Bakker, oud zendermanager van Sky Radio, aangetrokken. Met de nieuwe slogan ‘Celebrating Life’ wil het station het positieve levensgevoel van de luisteraar benadrukken.
Opvallend is dat de zender in een persbericht haar vorige muziekkeuze afkraakt: ‘Geen Nederlandstalige volkszangers meer, geen 90’s en geen 00’s dance, maar alleen liedjes die herinneringen oproepen en energie geven.’ Naast het format wijzigt de zender ook haar programmering. Zo is er afscheid genomen van verschillende radiomakers. Er is minder ruimte voor gepraat en na 20.00 uur is er non-stop muziek te horen.
Volgens 4EVER49 zelf wil de zender zich richten op concurrentie met NPO Radio 5. Om de nieuwe koers te versterken, wordt er gewerkt aan de toon van de spreekmomenten en nieuwe vormgeving van jingles en zenderidentiteit. 4EVER49 is te horen via DAB, op digitale radiopakketten van Odido, Delta en KPN en wereldwijd via internet.