3FM krijgt een nieuwe slogan en nieuwe vormgeving

3FM krijgt een nieuwe slogan en nieuwe vormgeving

En ook: Mangiare! verdwijnt van NPO Radio 1 en 200 uur podcasts maken tijdens Dutch Media Week.

3FM vernieuwt met ‘We want more’

3FM krijgt een nieuwe slogan en nieuwe vormgeving. De nieuwe slogan wordt ‘We want more’. Dat heeft zendermanager Menno de Boer bekendgemaakt in de podcast ‘Dit Was De Radio’. Naast een nieuwe slogan en nieuwe vormgeving gaat ook de programmering op de schop, en die gaat 12 september in.

De Boer vindt 3FM op dit moment ‘een makelaar in misery’. Volgens de zender manager is de zender ‘te bezorgd’ en schiet het format alle kanten op. Daarnaast merkte hij dat de makers niet meer zo hard wilden lopen voor 3FM. De nieuwe zendermanager wilt vooral de positiviteit en het plezier in het radiomaken weer terugbrengen.

De programmering wordt ook vernieuwd, en daarom moest een aantal DJ’s vertrekken bij de zender. Volgens Menno de Boer is hij ‘zo transparant als mogelijk geweest’, maar ‘it ain’t pretty’, zegt hij in de podcast.

Mangiare! verdwijnt van NPO Radio 1

Het culinaire programma ‘Mangiare!’ moet eind dit jaar al stoppen op NPO Radio 1. Dat heeft presentatrice Petra Possel op Twitter laten weten. Het stoppen van het programma is niet vrijwillig; de zenderleiding trekt de stekker eruit: “Ik heb er buikpijn van”, schrijft Possel op Twitter.

In het programma ‘Mangiare!’ praat Petra Possel elke vrijdag tussen 19.00 en 20.00 uur aan de keukentafel over het eten, over koken en het culinaire leven. Dat doet ze met vaak bijzondere gasten. Volgens Possel is het een programma ‘waar je van houdt of niet, en de nieuwe zendermanager houdt er niet van.’

De NPO wil het schrappen van het programma nog niet bevestigen tegenover RadioFreak. Volgens de zender is de leiding steeds in gesprek over de programmering. Als dat leidt tot veranderingen, maakt NPO Radio 1 dat binnenkort bekend. Maar Possel zelf wist het verdwijnen van het programma dus al te melden.

200 uur podcasts maken tijdens Dutch Media Week

Tijdens de Dutch Media Week wordt een gooi gedaan naar een recordpoging: 200 uur podcasts maken. Op die manier willen de organisatoren van de Dutch Media Week het medium in het zonnetje zetten.

Met behulp van bekende en onbekende podcasters wordt er zo’n 200 uur onafgebroken podcasts gemaakt. De recordpoging begint op zaterdagochtend 1 oktober en eindigt op zondagmiddag 9 oktober. Hekkensluiter is cabaretier en schrijver Vincent Bijlo.

De Dutch Media Week is er van 3 tot en met 9 oktober. Het is een mediafestival die de impact van media op ons dagelijks leven centraal stelt. Mediaprofessionals kunnen zich er laten inspireren tijdens een doordeweeks programma. Dan worden er onder meer workshops gegeven en toonaangevende sprekers uitgenodigd. Nieuw dit jaar zijn de ‘Xperience Days’; dagen waarop het grote publiek een kijkje mag nemen achter de schermen van het Media Park.