De audioreclamemarkt blijft maar groeien. In 2024 overschreed de markt voor het eerst de 260 miljoen euro. Dat is een groei van 6,5 procent. Adverteerders zetten daarmee meer in op audio dan ooit tevoren. Nieuw is dat in de berekeningen ook de omzetten van podcastaanbieders zijn opgenomen.
In 2024 werd er 3,7 miljoen euro besteed aan podcastreclame. Ook de online audioreclame in lineaire radio groeit hard. In een jaar tijd nam het bedrag met 30 procent toe naar 14,2 miljoen euro. Branded content reclame noteerde een stijging van 6 procent en kwam uit op 12,5 miljoen euro. Spotjes blijven de ruggengraat van de audioreclame: 88 procent van de inkomsten werden daarmee opgehaald.
De belangrijkste reclamemakers zijn actief in de retail (met 29%), financiële dienstverlening (13%) en Transport en Telecom/ICT (9%). De sterkste groei zien we bij de Voedings- en Genotmiddelen, waar men de bestedingen met 30% verhoogde. Afgelopen jaar waren er wel minder merken te horen, maar de adverteerders die bleven, gaven meer geld uit aan audioreclame.