Sinds de start van het nieuwe ochtendprogramma ‘Gordon en Froukje’ op Radio 10, levert het station alleen nog maar aan marktaandeel in. Voor het eerst is Radio 10 zelfs letterlijk de tiende radiozender van Nederland. De twee ochtendpresentatoren noemen het ‘flauw’ dat er nu al zorgen zijn over hun programma, maar zeggen ook nog niet te weten hoe de ochtendshow in hun levens past. Dat zeggen ze in het tijdschrift Weekend.
Bij Radio 10 loopt het al een tijdje niet zo lekker. Talpa lanceerde deze maand nog een grote mediacampagne voor de nieuwe ochtendshow, maar die had niet het gewenste effect. Radio 10 heeft het ook moeilijk door het eerdere vertrek van Rob van Someren en Gerard Ekdom. Inmiddels heeft de commerciële zender een marktaandeel van zo’n 6,0 procent. In 2023 was dat nog bijna 11 procent en in 2024 nog ruim 8,5 procent.
De zender heeft op de markt nogal wat directe concurrenten, waarvan NPO Radio 2 misschien de sterkste is. Ook moet het de nieuwkomer JOE van DPG Media voor zich dulden, evenals Radio Veronica. Voor Radio 10 begint de tijd te dringen; er moet iets gebeuren om de zender weer op het juiste pad te krijgen.