Herbert Visser, directeur van Mediahuis Radio, vindt dat de graaicultuur van de overheid en de cbo’s Buma Stemra en Sena radio een ‘uitdagende business case maakt.’ Daarmee bedoelt hij dat commerciële stations maar weinig kans hebben om echt winstgevend te worden. Volgens de directeur proberen de Buma Stemra en de Sena, samen met de overheid, zoveel mogelijk te verdienen over de rug van radiostations. Dat zegt hij in de podcast ‘De Boardroom’
Zo boert de overheid goed bij de veiling voor FM-frequenties. Op de frequenties wordt nog altijd grof geld geboden, omdat stations overal te horen willen zijn. Zonder een goede ontvangst kan er geen marktaandeel behaald worden. Volgens Visser rammelen ook de Buma Stemra en de Sena constant aan de deur. Hij hekelt dat de twee organisaties niet met elkaar praten. Hij zegt dat met name de Sena er alles aan doet om zoveel mogelijk geld weg te halen bij radiostations.
Visser zegt in de podcast dat winst maken bijna onmogelijk is. Hij denkt dat alleen Qmusic en Radio 538 echt winstgevend zijn. Deze twee zenders scoren zeer goed in de voor adverteerders belangrijke doelgroep. Herbert Visser hoopt dat Radio Veronica binnen een paar jaar marktleider kan worden. Maar tot het zover is, vindt hij het ‘een uitdagende businesscase.’