‘Oost’ verspilt twee ton: terug naar de oude naam

‘Oost’ verspilt twee ton: terug naar de oude naam

De regionale omroep Oost heet voortaan gewoon weer RTV Oost. Dat is opvallend, want vorig jaar besloot de omroep twee ton te besteden aan een nieuwe identiteit. Het was een kostbare stap die helemaal niets heeft opgeleverd, zegt interim-bestuurder Dink Binnendijk.


De naamswijziging leidde alleen maar tot verwarring en onduidelijkheid, zegt Binnendijk in de regionale krant De Stentor. De bestuurder zegt zelf niet goed te begrijpen waarom er voor een nieuwe naam werd gekozen. Voor de wijziging was twee ton nodig. Het geld werd uitgegeven aan een nieuw logo, briefpapier, internetdomeinen, reclame-uitingen, de stickers op de bedrijfswagens en nieuwe borden aan de zendmast.


‘Oost’ was niet duidelijk voor de kijkers en luisteraars. En bij de NOS werd de regionale omroep zelfs steevast ‘Omroep Oost’ genoemd. Bovendien kon de naam ook niet juridisch worden beschermd. Het terugvallen op de oude naam is niet het enige dat gaat veranderen. Dink Binnendijk wil nog meer veranderingen doorvoeren, maar spreekt in de krant niet over welke veranderingen dat zijn.