Radio Veronica lijkt eindelijk de weg naar boven te vinden

Radio Veronica lijkt eindelijk de weg naar boven te vinden

Radio Veronica ziet eindelijk een verbetering in de luistercijfers. Het lange wachten wordt beloond met een forse stijging van het aantal luisteraars. Zeker in de voor adverteerders belangrijke doelgroep 20 tot 49 jaar ziet Radio Veronica het aantal luisteraars toenemen. Het marktaandeel steeg in deze groep met maar liefst 75 procent: van 2 procent in oktober vorig jaar naar 3,7 procent dit jaar. Dat blijkt uit de luistercijfers van het NMO.


Bij Radio Veronica werden de afgelopen maanden grote veranderingen doorgevoerd. Zo kreeg ze zender een nieuwe zendermanager, werd Gerard Ekdom overgekocht van Radio 10 en kwamen Wouter van der Goes en Frank van ‘t Hof over van NPO Radio 2. Het is overigens nog geen jubelverhaal voor de commerciële radiozender, want met 3,7 procent is het marktaandeel nog altijd fors lager dan die van andere stations.


Ook JOE En Radio 538 kregen er veel luisteraars van de jongere generatie bij. Overigens blijft bij de groep 20-49 jaar Qmusic de marktleider. Q heeft wel flink moeten inleveren: 20 procent van de luisteraars maakten een andere keuze om naar te luisteren.